ukhwah syabab

Thursday, March 17, 2011

Sempurna atau Terbaik???

ehmm hari ni citera seorg syabb nk bercitera ttg tajuk diats...hehe... semenanya malas nk ulang lek tajuk..hoho
semua org tau an xde sape yg sempurna di muka bumi Allah an??
even xde sorg pun layak tuk akui bahawa die tu sempurna
tp kan aku kekdang rase pelik dengn cara pemerhatian manusia menilai erti kesempurnaan
well kalo tul2 sempurna uh mesti la xde kan
pe r yg aku nk merepek sebenrnye.. jap2 ngh susun ayat...
-loading-
haa... ni aku nk citer sal cinta... well nth npe tetibe lak mamat ni jiwang lg nk citer sal cinta.. hohoho
dlm soal cinta, acap kali kita kan lihat perkataan "sempurna" digantikan dengan "terbaik"...
xcaya? xpe t kita sama2 fikirkan..hehe
kekadang kita kate je dlm bab2 memilih pasangan hidup ni kita tidak mencari yg sempurna.. tp bila fikirkan lek bpe ramai yg memilih pasangan yg mereka inginkan tuk dikahwini?? mesti ramai an...
so memg r nk kate sempurna hanya Allah je sempurna tp kalo ikot kaca mate kasar manusia bukankah kekadang kita lihat sesuatu benda yg indah pun bg kita cukup sempurna tuk diterima oleh akal yg diberi?? jap jgn konpius e... aku xckp bhw ade bende len lg sempurna tp melihat interpretasi(wahh ayat nk mantop aja...) atopun cara kita melihat sesuatu benda..bukankah itu sume pandangn peribadi?? cth r yg individu A lihat yg hijau itu indah tp xsemetinya individu B pun ase gtu.. kan2??
so same gak dlm soal KESEMPURNAAN yg kekdang kita lebih suka gune perkataan TERBAIK...
kita cr yg terbaik
mcmne kita nilai yg terbaik?? itu semua cara setiap individu mentafsir pe yg bg mereka adelah terbaik tuk diri... so leh timbul lg kah soal kesempurnaan??
mesti korg pelik an pe r mamat ni duk sembng sal kesempurnaan n terbaik nie...
xtually br2 ni aku br temui sebuah video lagu yg aku cari2 sejak thun 2006..perrgghh lame an??haha...
ni lagu korea tajuk die "because im a girl" by KISS... dlm video klip ni mngisahkan percintaan antara sorg minat ni ngn photographer... satu ari uh tika minah ni duk studio mamat ni... die nk tolong mek brg kt ats almari... tp secare xsengaja die xpsan ats almari uh ade acid tuk cuci gambar... so pe lagi tertumpah r acid kt mata die... so phm la kan pe jadi?? pompuan uh jadi BUTA... kalo ikotkan r org akn igt laki ni bawak diri n lari dr pompuan ni..well memg betul laki tue larikan diri and terus hilang terus dr pandangn pompuan uh...
tp tika saat laki tu pergi meninggakannya pompuan uh sudah mampu melihat dunia serba warna warni nie... at the same time still frust sbb laki uh tinggalkan die di saat die memerlukan lelaki tersebut... tika pompuan uh berjalan2 kt tempt yg mengimbau kembali nostalgia die bersama laki uh..die terserempak ngn seorang lelaki n memg xsyak g laki uh memg ex die....tp malangnya laki uh buta... tergamam seketika pompuan uh rupe2 selama ni die igt laki uh lupekan die rupenye pergi jauh dr dia semata2 tuk memberikan kebahagiaan tuk nya... laki uh berikan dua biji matanya agar pompuan uh dpt melihat kembali.... cume ending video klip uh xde jawapan dr pe yg berlaku...sama ade pompuan uh akn terima laki uh??? atopun laki uh end up simpn cintanye sorg2...  ni r aku ckp sal sempurna n terbaik... memg kita rase kita nk pilih yg terbaik..tp pernah x kita terfikir kekadang jalan yg terbaik kita cr sebenrnya kita mengejar sempurna??memg r bukan dr sudut kesempurnaan hakiki tp dr sudut kaca mata kita sendiri... kekdang aku sensitif gak tgk especially kalo this kinda incident happen... cinta ato simpati?? walo spe pun diri kita... cube lah tuk empati dlm memahami individu lain terutama bg mereka yg kurang upaya ato bg aku,aku gelar mereka sbg insan teristimewa... aku phm gak sbb aku pun rase bagaimana kekadang aku lihat org treat aku sbg simpati bukan dengn seikhlasnye... tp percaya r insan2 teristimewa ni mereka ingin di treat spt manusia normal... mereka xperlukan layanan istimewa tp cukup r rasekan kewujudan mereka.... err aku ase cm dh lari topic la...hehe back to the point.. cinta uh memg buta bak kate org2 melayu r... so susah tuk dijangka... adekah cinta yg kita cari adelah sempurna mahupun terbaik?? sama2 r korg2 renungkan... perrrgghhh memg panjng berjelar r aku citew...spe yg mampu habis bce ni..gua ucap SYABAS!! hahaha... so aku pun nk rehat... see u later... (^_^)

No comments:

macam2 iklan