ukhwah syabab

Wednesday, March 30, 2011

ABAH... kasih seorg bapa..

wahai abah
jasamu tiada pengganti
nafkah yg kau berikan mencurah2
tika remaja lain memilih tuk berseronok
dlm usia yg muda abah menjagaku
mungkin cara abah memberi kasih
mungkin tidak seperti seorg ummi memberi kasih
kerna hati wanita itu sayu sgt
mudah tuk memberikan kasih sygnya
namun abah memberikan kasih syg dengn cara yg berbeza
tp abah tetap abah
meleteri itu mungkin sifat seorang ummi
tp yg cool sememngnya seorang abah
setiap dr kita sememngnya begitu
ummi lebih senang bersedih
namun seorang abah bersedih dr hatinya
seorang abah tidak pandai meluah perasaan kasih
bukan kerna egois
tp kerna ingin dibukti dengn perilaku
tp apabila seorg abah mampu meluahkan perasaannya
nescaya sayu anak2 mendengarnya
kerna luahan seorg abah itu hadir dr sudut hatinya paling dalam
ditambh dengn kesayuan mata berkaca
tika itulah mana2 mata melihat
pasti turut sayu
wahai kaum bernama abah
mungkin titih anak lelaki selalunya seperti abah
tidak pandai nk luahkan perasaan pade abah
namun kami buktikan dengn perilaku
kerna itu jugalah seorang abah lakukan
kerna kami pun suatu hari akn menjadi abah
mungkin saat ni kami hanya mampu berpujangga
suatu masa andai saat kami menjadi abah
tika itulah kami berharap moga kami dpt memberikan yg terbaik
seperti mne baiknya seorang abah memberikan kami kasih
akhir kalam buatmu abah...
kasihmu mmebawa ke syurga

*doakan buat abahku mudah2han cepat sembuh... hari ni ku terima berita sakitnya makin kronik.. huhu... mohon jasa bek teman2 blogger doakan keselamatan abahku... hanya Allah yg mampu membalas jasa anda sume...

Tuesday, March 29, 2011

Dilema

salam semuanya
alkisah berbicara ttg dilema remaja
dilema dlm meneruskan pengajian
dilema dlm perhubungn
dilema dlm kekeluargaan
dilema dlm persahabatan
dilema dlm pengorbanan
acap kali dilema disalah erti
lalu menjadi punca seseorg
punah harapan apabila
xdpt meneruskan pengajian
putus sebuah perhubungan
pecah dlm kekeluargaan
renggang dlm persahabtan
fitnah dlm pengorbanan
sama-sama kita renungkan..
wasalam...

Good Morning CSS

salam semuanya...
entri hari ni mungkin mahal sekali..ye r xpernh g aku bangun pagi2 dlm kul 7pg dpt mood tuk berblogging nie..
hohohohohoho..
so pepagi ni patutnyer kita mulakan hari yg baru
terutama kalo dh ade rough day semlm...
hari ni suatu lembaran baru
maka jadikan hari ni lebih bek dr semlm
pagi mcm ni mungkin sepatutnyer wat kita ase tenang
ngn kicauan burung g
perrgghh memg pagi yg amat nyaman

mungkin hari ni akan ade yg mula ngn permulaan yg kurang baik
jgn la fikiir negatif
think positif
how good u will be face in one day
it is not how about u count it
it is about how u appreciate it
so never think about it to deep
but expolre it
or jz folo the wind
so u can face the day no matter how hard in one day can be
as long as ur pesimitif(if im not wrong cmne nk eja..hehe)
or u always think positif
insyaAllah your journey will be much much better
so enjoy your day with yor love one..
tata~~~ n gud morning CSS..

Luahan buatmu sahabat karibku

Wahai sahbat karibku
dlm memahami kehidupan ni
acap kali kita tersalah anggap akan pe yg terjadi
kita memikirkan kita sudah mencoba tuk menipu diri sendiri
namun dlm kita menipu diri kita
hati masih lg merana
kesedihan yg dialami mungkin hanya ko yg mampu nilai
tp melihat engkau cuba merosakkan diri
buatkan aku lebih pedih melihatnya
kan sudah aku bilang
ko r sahabat karibku
aku akn cuba sedaya yg mampu agar hidup ko peroleh kebahagiaan
sbb dlm persahabatan ku telah pinggirkan risiko yg harus aku mek
agar aku coba memahami ko
sahbat karibku
andai ko tau
tiap kali aku melihat ko
seolah2 aku melihat diri aku sendiri
diri aku yg ko belom pernah lihat
diri aku yg ko xrase bhwe aku sebegitu juga
bek peranan ko sbg anak dlm keluarga
bek sbg ketua selepas ayah ko
bek sbg kawan tuk teman2 ko
bek sbg insan yg pendiam
bek sbg insan yg penuh misteri
wahai shbt karibku
ya aku akui kekdang aku cuba tuk mendorong ko
tp kata-kata ko sentiasa terlintas di fikiranku
bhwe ko paling membenci org yg mendorong ko
tika itulah aku terkesima
ya aku akui
aku pun byk memendam rasa
dan byk juge memendam rahsia
aku juga tau ko pun begitu
walau ape pun yg berlaku
sahabat karibku
ko org yg paling aku percaya
ya mungkin suatu hari ku akn dikhianati
tp aku tidak kisah
kerna pe yg aku lihat 
pe yg aku kejarkan
adelah melihat ko peroleh kembali sinar kegmbiraan
ketika mata-mata len melihat ko seorg yg bahagia
tika uh aku hanya mmpu fikirkan ttg kesengsaraan ko
ya mmg ko tidak minta tuk aku memikirkannye..
tp ko r shbt karibku
aku akn berusaha agar ko kembali ceria
ceria yg sewajarnya
kerna ko lebih tau ttg firasatku...
Allah sentiasa bersama ko dan aku...
igtlah itu wahai sahabat karibku

Sunday, March 27, 2011

realiti Sang Kucing& Sang Tikus..


nk piss off jap
alkisah sang kucing jumpa sang tikus
sang kucing ni selalu diherdik oleh sang tikus
si tikus ni mmg kaki kutuk sang kucing
pantng nmpk sang kucing elok jap
ade jew benda yg nk di point oleh sang tikus
sang tikus ni mmg suka perli sang kucing
suka kate sang kucing mcm2
sang kucing ni lak mcm xde feeling
leh lak wat derkk... 
smpai satu masa sang kucing mcm hilang sabo
maka nk lepaskanlah marah pade sang tikus
tp pe kan daya sang kucing ni berfikir sebelum berkata2
so die xjd nk maki hamun sang tikus
xmcm sang tikus masih teruskan hobi die yg suka herdik sang kucing
sang tikus mungkin rase bagus sbb die ade segalanya
ye r sang tikus kn kecik n licik
sudahlah licik pandai lg dr sang kucing
mne xnek lemak sang tikus ni
tp walopun sang kucing byk kekurangn
tp tu xmenndakan sang kucing patut di layan sebegitu buruk rupa
mungkin sbb sang kucing ni tau die lg beso 
n malas nk layan ngn kebudakan sang tikus yg kecik
so endingnye walopun xde happyly everafter in such fairytale
tu xmenndekan sang kucing akn terus berdiam diri
cuma mungkin itu je jalan terbaik
sbb mungkin sbb sang kucing dh pernah mengalami 
mcmmne lepaskan kemarahan ngn cara kekerasan
nth2 dh pernah sang tikus yg mati ngn sang kucingnye cakaran
so sang tikus yg suka menherdik n mngejek uh
udah2lah 
bawak2 sedar diri
dlm dunia ni kita xsempurna
ye mungkin kita punya byk kelebihan namun itu tidak melayakkan kita tuk kate ttg org lain
moral of the value is...
no matter how bad ur...
don get insult by those bad glances
sometimes people tend to speak without think whether it will effect or not others
i thought makin beso sume makin cerdik
upenyer... lu pikir r sendiri...
yes im kinda angry rite now
for wat happen tu sang kucing
ur so bad sang tikus
if i get u i will get rid of u from my house...
aaaarrrgggghhhhhhhhh!!!!!!
*btw this is the way nk marah xdirect.. paaki nme haiwan je... xde r sang manusia yg terase... kalo terase bwk2 muhasabah diri e... salam... :)



Pentingkan diri : PERLU KE???

Salam sore sumenya...
Hari ni tetibe ase nk berbicara ttg "selfishness" ato pun pentingkan diri
aku ase sume mesti benci ato nek annoyying tgk org yg pentingkan diri kan2??
tp aku nk kongsikan kt korg dlm hidup ni kita mesti gak pentingkan diri..
ehmm...bukan menggalakkan benda yg xelok..
depend pade situasi la..
nk tau xsbb pe??
jap nk pikir..hehe
lecturer aku penh ckp dlm hidup ni tipu r manusia uh xhipokrit
sbb kalo sume org xhipokrit dlm hidup xde r kita di uji di ats muka bumi Allah ni..
dr situ aku fikir gak dlm soal pentingkan diri
ade pro n cons gak
ade yg dasyat pentingkan diri smpai memudaratkan org lain
cth cm bab2 cinta (npe r CSS xhbis2 citew sal cinta nih..huhu)
org kate ade gift n take
tp ade jugk yg mek kesemptn dlm perhubungn n kecewakan pihak len
selain tu gak ade gk yg pentingkan diri dr sudut cm nk kejar kekayaan
pernh korg dgr ade pompuan uh menipu die pesakit kanser sdgkn die sehat
smpai sanggup cukur rambut,kening n bulu mata semata2 nk tunjuk cm die sakit...sedangkan niat die n balon duit org len ngn cara wat yayasan yg kumpulkan duit..then die perabihkan duit uh..huuhu
kekdng mmg r sifat pentingkan diri kita uh leh menyebbkan kita tamak haloba sehinggakan kita lupe ade yg lebih memerlukan..
jap, semua aku citew ni semuanya pentingkan diri dr sudut negatif...huhu
orite r aku nk mek dr sudut positif lak...
npe nk mek secare positif? sbb hidup ni aku ase bila positif lg indah..hehe
insiden yg aku kategorikan leh pentingkan diri ----->
#cth cm menimba ilmu.. mmber2 mungkin ajaq kita tuk xyh stdy r n pe haram jadah th tgk mmber stdy kene ngnjing.. tp end up result xperform pun..hehe..mcm pernah kena lak??pernah x? jgn give up... korg teruskan jew stdy..at least korg dh usaha... result xperform walopun korg dh stdy gilew2 kaw2 punya.. jgn sedih.. mmber2 nganjing uh korg jdkan sbg satu cbran...n tika ni r korg kene pentingkan diri tuk peroleh mase depan yg lebih bek... xkn t dh mase depan lingkup nk salahkan mmber tul x??ehmm.. TAPI.. TAPI.. TAPI.. jgn smpai mngabaikan ukhwah antara kengkawan....ade org uh smpai mmber2 ajq kuar mkn pun xnk sbb fokus gile nk stdy... takut2 t end up grad ngn cemerlang tp hilang kengkawan...
cth len?haa.... aku suka kalo kalian dpt kongsikan ngn sume dr sudut mne korg lihat selfishness ni korg leh gune tuk positif way??cer citer..cer citer..hehe..

Saturday, March 26, 2011

Jiwa n Hati yg kosong

Bosan
xde mood
xtaw nape
hati jd cm kosong sgt
ke mane la perginye 
huhuhuhu...
walopun dh terbisa berseorangn
kali ni terase seolah2 tersgt keseorgn
walopun ade yg jew disekeliling
namun hati ni masih rasa kosong
nth xtaw di mana silapnya
acap kali tertanya kekosongn hati ni  
hati ni tetiba ase cm berat sgt
pedih sgt
tp xtaw pe yg berat
ni kan pula pe yg pedih
hati ni tetibe rase sayu sgt
tp pe yg sayu pun xtau
jiwa ni rase xtenang
tp xtenang ttg pe pun xtaw
perlukan sesuatu
perlukan seseorg
perlukan shbt
tp syg saat ni r hidup seorg
tp positifkan jiwa
positifkan hati
kerna mungkin mereka ade hal yg lebih utama
lgpun mmg end up kita mati keseorangn
tp tnpa org2 yg semadikan kita
mungkin kita xkan dpt dikafankan
ehmmm...
ni hanya sekdar coretan

*ni r yg belaku bila elaun xmasuk2... hidup rase spt bersamamu je.. kene r berjimat cermat.. so jgn ikot perangai buruk yerr teman2.. dh terngntuk br terngadah.. padan muka sme diri sendri..hehe.. 

Hidup berlandaskan empati

Dalam hidup ni ade sesuatu yg kita rase dengan berkata-kata mampu meluahkan segalanya tp dengan tidak berkata-kata pun mampu meluahkan segalanya..
mmber aku ade kate hidup ni tipu r xde masalah.. so mksdnyer tiap manusia di muka bumi ni sumenyer ade masalah cume beza sama ade berat ato ringan
walo apepun masalah yg kita hadapi percayalah bhw kita diberikan kekuatan sebenrnya tuk menghadapi bebanan yg kita alami...
baru2 ni kan kecoh satu malaysia ttg cubaan seorang gadis membunuh diri.. gua bukan nk ulas bagai ttg die nk bunuh diri.. tp nk mek dr satu sudut yg berbeza... mungkin sebahagian beso kita akn kata bodohnye pompuan uh bunuh diri,susahkan org lain n bagai... tp aku nk drag korg fikir dr sudut beza iaitu empati.. mungkin kekdg kita judge tnpa meletakkan diri kita ditempt pompuan uh.. well aku bukan sokong minah ni bunh diri... tp kekdng bila seseorg uh mengalami satu krisis yg die rase xmmpu nk handle.. end up bunuh diri is the best way.. so pe kata bila kita berdepan dengn org2 cmni dr kita katekan mereka ni menyusahkan org(walopun mmg dorg menyusahkan org len pun) e kata kita try memahami masalah mereka.. mungkin ade yg kata lantak ko r xde kaitan ngn hidup aku.. mungkin bukan skrg tp suatu hari nnti kita xpasti kan?? dlm hidup ni dlm memberikan pertolongn jgn kita harapkan pembalasan... itu yg selalu aku igtkan diri aku n sahabat karibku...
 itu baru satu masalah..satu lg ttg membuka keaiban org len.. dlm kita hidup dlm satu komuniti... terutama r kalo yg beragama islam uh bukankah kalian di ajar bhwe membuka keaiban org lain uh satu dosa??? aku bab2 politik ni xterpikir lak nk masuk cmpur... tp menggunakan cara membuka keaiban org lain bukankah uh satu dosa yg amat berat? ye mmg kalo betul pun keaiban org uh bukankah lebih bek anda n org uh je yg tau?ehmm...cth len gak cm ngn member.. kekadang kita akn mula r ckp2 belkg ttg mmber sendiri bila mmber uh xde.. mungkin bg kita tu sekdr nk inform yg len tp bukankah elok hanya anda n dis je tau??? so kalo r keaiban yg korg tgk uh satu benda yg sgt berat maka gunalah solusi seperti memberikan die nasihat tuk tobat, xberkesan jugak? mek la tindakan undang2 islam yg semenanyer aku ase kt malaysia xde...huhu... hak seorg yg mendakwa n hak seorg yg didakwa.. whoa..panjng lebar benanye nk citew.. tp yg aku nk highlite sini jz ttg KEAIBAN.. anda jagalah aib anda...jagalah aib shbt anda...
yg bek uh dtg dr yg maha berkuasa... byk silap salah dr diri ni yg cukup2 lemah.. so segale silap harap ampun n maaf... semoge hidup dengan kebahagiaan n keamann... :)

just updated

sampai sknk xde idea nk tulis entry pe... mood ngh xde... hoho... so jz nk updated bhw currently keje gua sknk BW... sonok tgk entri2 dr blog2 yg byk manfaat... :) sekian salam..

Friday, March 25, 2011

Madah bercili

xtaw nk desrcibe cmne
facebook bukan lg satu tempt yg sesuai tuk luahkan pe yg kita ingin luahkan
kekdang uh pe yg kita nk luahkan kekadang terpakse dipendam aje
takut2 ade yg terase
ehmmm
sekadar pandangan
pade setiap insan bernama si gadis
andai kate r ade seorang lelaki uh byk menceritakan kehidupannya
ataupun memberikan kepercayaan kpd anda tuk menyimpan rahsianya
maka simpan lah sebaik mungkin
jgn smpai tertimbul kata2 tidak sengaja memberitau org lain
even shbt lelaki tersebut...
percayalah lelaki ini akan maafkan anda
cume lelaki ni akan rase seperti dikhianati
benda semudah menyimpan rahsia
mudah ka??
memg xmudah
tp itukan kepercayaan yg di bina?
maka berpganglah....
kalo xrela berpegang dengan rahsia jgn berjanji
jgn buatkan si lelaki rase di permainkan
mudah saje memberi alasan
fikir2 kan kehidupan di bina berlandaskan kepercayaan
salah seorang mengkhianati
maka rosaklah ukhwah yg di bina
sekdar pandangn...
*xhighlite pade mana2 wanita... harap2 xde yg terase..kalo terase lu pikir sendiri...

Sunday, March 20, 2011

Luahan hati dr sudut si gadis

ehmm... mungkin aku ni xde r mngerti sgt perasaan wanita tp yg aku tau nk gak kongsi ngn kaum lelakiku di luar sane... smbungn dr luahan seorang lelaki.. 
wahai si lelaki yg mencintai seorang perempuan 
wahai si lelaki yg mempunyai bakal tunang mahupun tunang
wahai si lelaki yg bakal mempunyai isteri mahupun sudah ada seorang isteri
dengarlah luahan gadis yg mencintai anda yg kekadang kita sbg lelaki xpernah sedari :
#pertama kali jatuh cinta sama kamu, si gadis uh memg malu tuk berdepan dengan kamu n bila berdepan ngn kamu acap kali die mek tau ttg kamu, kesihatan kamu, pelajaran kamu n perasaan kamu.. tika itu mungkin kamu hanya anggapnya sbg teman biase tp sedarkah kamu tiap kali die melihat kamu bersama gadis lain die merase sakit sbb menyimpan perasaannya tnpa kamu sedari akan segala perilakunya??
#ketika mencintai, di saat kamu xsedar.. si gadis ingin rase di hargai n ingin rase di cintai... adekala apabila dpt dengar kamu menanyakan khabar itu sudah mampu membuatkan si gads merase die wujud lg dihadapan mata kamu tp kekadang bg kamu benda2 remeh seperti inilah yg kekadang wat si gadis rase tidak di hargai n tacin
#kekdang apabila kamu bersama pompuan lain, si gadis memg nmpk cm xkisah tp riak mukanya sebenarnya cube menahan diri dr di tuduh jeles xtentu pasal... sbb itu kekdang uh si gadis cube kuatkan diri n lemparkan senyuman pade kamu yg di cintai..tp kamu mungkin tidak sedar akan hal itu..
#apabila sudah bersedia,si gadis akan bawa kamu melihat mereka2 yg Dia cintai, melihat gelagat keluarganya.. mungkin kamu belum bersedia tuk keluarga kamu melihat si gadis ini tp mungkinkah kamu xsedar tika bersama keluarganya dia seolah2 sudah merase kamu sebahagian dr nya?
#kekdang si gadis selalu ajaq kamu ke tempt2 shoppin n jenjalan luar yg bg kamu leceh tp percaya r tujuannya hanya tuk bersama kamu tika kamu punya 1001 alasan tuk menidaknya
#dlm cinta jarak jauh, pe yg si gadis harapkan kamu memikirkannya seperti mana die memikirkan kamu sbb kalo leka si gadis ini akan mengalah terlebih awal bukan kerna tidak mencintai kamu tp tersgt mencintai kamu n memerlukan kamu berada di smpingnya saat dia amat memerlukan kamu sbb itu si gadis mudah merasa sakit..
#tuk mencintai kekadang uh saat kamu putuskan ikatan,walaupun si gadis itu menerimanya tp sebenarnya die cube menyimpan luka itu sedalam yg mampu... hati mereka ni mudah pecah bak kaca tp mahu di tangisi pe depan seorg laki yg tidak mencintai si gadis lagi? pe yg si gadis mampu hanyalah menunggu waktu tuk menerima kekecewaan tp percayalah walaupun kamu sudah bersama yg lain cintanya terhadap kamu xkn pernah pudar kerna kamu sudah mengambil sebahagian jiwanya pergi dlm saat kamu xsedari.
#apabila kamu diputuskan hubungn acap kali kamu melihat kamu lah mangsa tp sedarkah kamu bahawa si gadis itu pun punya rase  bersalah atas segala yg mereka lakukan?ya sememngnya mereka lakukan kesilapan tp pernahkah kamu menanyakan di mana silapnya?
ehmmm...
aku masih memahami hati gadis yg hatinya sedang berkaca...
ya kekdang aku xpernah sedar bhwe ade si gadis yg mencintai
ya kekdang aku leka tuk menanyakan khabar n rase seolah2 si gadis itu sudah jd milikku 
ya kekdang aku rase biase bergaul dengan member2 pompuan n kedang uh aku igt si gadis itu phm itu hanya sekadar pergaulan sesama teman
ya kedang aku rase normal je si gadis membawa aku melihat keluarganya n xde r mikirkan bhwe die serius sgt dlm perhubungn ini... 
ya dlm perhubungn cinta jarak jauh aku juga mengawal perilaku ku begitu juga aku harapkan kamu begitu... namun bila hidup berjauhan patutnya cinta itu makin dalam tp rupanya cinta itu makin pudar
ya apabila si gadis meminta perhubungan ini di putuskan semmengnya aku lihat aku yg dipermainkan..
sbb sudah ku luahkan rase hati ni tp mungkin kamu xsedari..
sbb tika saat ini si lelaki sedang berduka manakala kamu mungkin sedang berbahagia..
walaupun si lelaki akan bisa sembuh namun luka dlm akn juga terpendam kerna kenangn bersama si gadis uh masih segar dlm ingatan....
*aku= insan bernama lelaki... 


ehmm... fyi, aku tetibe rase nk tulis luahan hati dr sudut lelaki n perempuan ni kerna punya 1001 alasan yg aku pun xmampu nk describe kt sini.... cume aku nk luahkan dlm percintaan tidak kisah la anda lelaki atau perempuan masing2 punya hati n perasaan n cara meluahkan yg berbeda2...peritnya dlm merase cinta adelah meninggalkan cinta yg di anggap sudah pasti... aku tinggalkan beberapa kalimah cinta tuk di renung bersama :
"you only need a minute to fall in love but to forget u need more than years because u cannot delete the memoirs that wil remain in yor mind but u only can manage to hold the pain of breakup"
 ''when you're in love..don't give 100% of ur heart to them..so when ur heart breaks, it has another half left for you''

sekadar luahan dr sudut seorang lelaki...

wahai gadis yg ku cintai mahupun bakal ku cintai
wahai gadis yg merupakan tunangku mahupun bakal tunangku
wahai gadis yg merupakan isteriku mahupun bakal isteriku

ingin aku coretkan beberapa perkara tuk ko sedar ttg hati bernama lelaki
#dlm mengenal cinta kekdang seorg lelaki uh xmmpu nk luahkan kata2 cinta n hanya mampu lihat je org yg dicintai dr jauh maupun dekat... tp malangnya si dia itu bersama yg lain.. yg mampu buat hanya la melihat n mendoakan moge si dia bersama org yg lebih layak
#bila sudah mendptkan kamu, si lelaki memg r akn kate xkisah nk hangout ngn lelaki len tp jauh dr sudut naluri lelaki yg paling dalam die akn rase sedikit sakit apabila melihat org yg di cintai bersama dengan lelaki lain tp biasalah lelaki tidak akn akui sbb?anda lebih tau...
#kekadang uh mungkin saat korg ingin sgt si lelaki call n mcj tiap2 mlm n nyatakan rindu saat itu lelaki tersebut xmmpu nk wat..bukan sbb die xsayang... tp percayalah die sgt mencintai kamu cuma kekadang cinta itu bukan hanya sekdar luahan kata2...
#bila menjalankan cinta jarak jauh, acap kali korg ase xsecure,mungkin si lelaki cr yg lain.... tp bukankah ketika mula2 mencintai si lelaki tersebut korg berikan kepercayaan pada nye?? percayalah demi mempertahankan cinta.. si lelaki cuba sedaya upaya menjaga jarak hubungn nya dengn gadis2 lain kerna memikirkan ingin cintanya pade kamu... si lelaki tau kamu akn rase jeles n sakit spt mana die rase sakit jika kamu bersama lelaki lain..
#kekadang dlm percintaan, si lelaki byk menceritakan hal2 kehidupannya yg dia tidak dikongsikan dengan sesiape termasuk keluarganya kepada kamu, saat itu percayalah si lelaki itu sedang memberikan kepercayaan cinta kamu terhadapnya... sgt dlm rase cintanya hingga sanggup berkongsi segala duka n manis hidupnya terhadap kamu
#kekdang si lelaki akn melakukan perkara yg kekadang uh amat pelik, memalukan n menyusahkan semata2 kerana kamu... dan percayalah saat die lakukan uh die xpernah rase itu semua pelik,memalukan ato menyusahkan kerna cinta nye terhadap kamu sgtlah mendalam
#kekdang uh lelaki tu akn cube tuk tidak kerap sgt mencintai kamu, bukan kerna die xsyg kamu tp die mungkin sudah merase perit nya apabila cinta yg sudah di beri tidak berbalas... mungkin si lelaki itu berhati2 namun itu lebih bek dr dirinya terseksa setelah kamu tinggalkan die begitu rupa..

sekadar renungan:
wahai kaum hawa,
#seandainya kalian mampu sedar saat si lelaki uh jauhkan dirinya dr kamu die sebenarnya sedang mencintai kamu sedang kamu tidak sedari kerna die uh bukan sesiapa bg kamu.
#seandainya lah kalian tau apabila lelaki uh kate die xkisah kalo gadis yg di cintainya kuar bersama lelaki len itu tandanya die rase perit kalo lihat kalian bersama lelaki lain.
#seandainya kalian tau di saat kalian fikir bhwe si lelaki uh xsyg kalian gara2 si lelaki uh xcall maupun sms kalian sebenarnya lelaki uh tidak mahu mengganggu kalian.
#seandainya kalian tau betapa setianya si lelaki tuk jaga pergaulannya dengan gadis lain semsa cinta jarak jauh mungkinkah kalian xkn cr pengganti yg lain n xmikirkan bhwe si lelaki tue jugk melakukan benda yg sama?
#seandainya kalian tau bhw segala yg si lelaki uh ceritakan ttg hidupnya yg tidak diceritakan pade sesiapa mungkinkah kalian akn bhwe si lelaki uh semmgnya mencintai kalian?

tp... malangnya itu semua hanya andaian..
 kerna percayalah ade lelaki yg akn berlinang air mata n kedang mampu berkaca kerna kamu meninggalkannya... di saat si lelaki uh mengorbankan segalanya demi kamu..
di saat itu kamu pergi tanpa menyedari bhwe kamu telah membawa pergi bersama segala luahan kehidupannya yg tidak pernah di ceritakn pade sesiapa, perkara2 yg luar biasa yg die lakukan, segala masa yg dia korbankan, n kesetiaan yg dia lakukan....
sekadar luahan dr sudut hati seorang lelaki....

Thursday, March 17, 2011

Sempurna atau Terbaik???

ehmm hari ni citera seorg syabb nk bercitera ttg tajuk diats...hehe... semenanya malas nk ulang lek tajuk..hoho
semua org tau an xde sape yg sempurna di muka bumi Allah an??
even xde sorg pun layak tuk akui bahawa die tu sempurna
tp kan aku kekdang rase pelik dengn cara pemerhatian manusia menilai erti kesempurnaan
well kalo tul2 sempurna uh mesti la xde kan
pe r yg aku nk merepek sebenrnye.. jap2 ngh susun ayat...
-loading-
haa... ni aku nk citer sal cinta... well nth npe tetibe lak mamat ni jiwang lg nk citer sal cinta.. hohoho
dlm soal cinta, acap kali kita kan lihat perkataan "sempurna" digantikan dengan "terbaik"...
xcaya? xpe t kita sama2 fikirkan..hehe
kekadang kita kate je dlm bab2 memilih pasangan hidup ni kita tidak mencari yg sempurna.. tp bila fikirkan lek bpe ramai yg memilih pasangan yg mereka inginkan tuk dikahwini?? mesti ramai an...
so memg r nk kate sempurna hanya Allah je sempurna tp kalo ikot kaca mate kasar manusia bukankah kekadang kita lihat sesuatu benda yg indah pun bg kita cukup sempurna tuk diterima oleh akal yg diberi?? jap jgn konpius e... aku xckp bhw ade bende len lg sempurna tp melihat interpretasi(wahh ayat nk mantop aja...) atopun cara kita melihat sesuatu benda..bukankah itu sume pandangn peribadi?? cth r yg individu A lihat yg hijau itu indah tp xsemetinya individu B pun ase gtu.. kan2??
so same gak dlm soal KESEMPURNAAN yg kekdang kita lebih suka gune perkataan TERBAIK...
kita cr yg terbaik
mcmne kita nilai yg terbaik?? itu semua cara setiap individu mentafsir pe yg bg mereka adelah terbaik tuk diri... so leh timbul lg kah soal kesempurnaan??
mesti korg pelik an pe r mamat ni duk sembng sal kesempurnaan n terbaik nie...
xtually br2 ni aku br temui sebuah video lagu yg aku cari2 sejak thun 2006..perrgghh lame an??haha...
ni lagu korea tajuk die "because im a girl" by KISS... dlm video klip ni mngisahkan percintaan antara sorg minat ni ngn photographer... satu ari uh tika minah ni duk studio mamat ni... die nk tolong mek brg kt ats almari... tp secare xsengaja die xpsan ats almari uh ade acid tuk cuci gambar... so pe lagi tertumpah r acid kt mata die... so phm la kan pe jadi?? pompuan uh jadi BUTA... kalo ikotkan r org akn igt laki ni bawak diri n lari dr pompuan ni..well memg betul laki tue larikan diri and terus hilang terus dr pandangn pompuan uh...
tp tika saat laki tu pergi meninggakannya pompuan uh sudah mampu melihat dunia serba warna warni nie... at the same time still frust sbb laki uh tinggalkan die di saat die memerlukan lelaki tersebut... tika pompuan uh berjalan2 kt tempt yg mengimbau kembali nostalgia die bersama laki uh..die terserempak ngn seorang lelaki n memg xsyak g laki uh memg ex die....tp malangnya laki uh buta... tergamam seketika pompuan uh rupe2 selama ni die igt laki uh lupekan die rupenye pergi jauh dr dia semata2 tuk memberikan kebahagiaan tuk nya... laki uh berikan dua biji matanya agar pompuan uh dpt melihat kembali.... cume ending video klip uh xde jawapan dr pe yg berlaku...sama ade pompuan uh akn terima laki uh??? atopun laki uh end up simpn cintanye sorg2...  ni r aku ckp sal sempurna n terbaik... memg kita rase kita nk pilih yg terbaik..tp pernah x kita terfikir kekadang jalan yg terbaik kita cr sebenrnya kita mengejar sempurna??memg r bukan dr sudut kesempurnaan hakiki tp dr sudut kaca mata kita sendiri... kekdang aku sensitif gak tgk especially kalo this kinda incident happen... cinta ato simpati?? walo spe pun diri kita... cube lah tuk empati dlm memahami individu lain terutama bg mereka yg kurang upaya ato bg aku,aku gelar mereka sbg insan teristimewa... aku phm gak sbb aku pun rase bagaimana kekadang aku lihat org treat aku sbg simpati bukan dengn seikhlasnye... tp percaya r insan2 teristimewa ni mereka ingin di treat spt manusia normal... mereka xperlukan layanan istimewa tp cukup r rasekan kewujudan mereka.... err aku ase cm dh lari topic la...hehe back to the point.. cinta uh memg buta bak kate org2 melayu r... so susah tuk dijangka... adekah cinta yg kita cari adelah sempurna mahupun terbaik?? sama2 r korg2 renungkan... perrrgghhh memg panjng berjelar r aku citew...spe yg mampu habis bce ni..gua ucap SYABAS!! hahaha... so aku pun nk rehat... see u later... (^_^)

Tuesday, March 15, 2011

Cara2 nak maki dengan penuh kemelayuan??

amcm tajuk ni??hehe.... aku selalu tgk perilaku org melayu sknk n dulu teramat beza... so aku nk tunjuk r kt kowg ttg tradisi melayu yg lebih suka menyindir instead of maki direct to the point... well aku akui xsume org suka menyindir tp siyezly sejak aku tgk video oh yeah : sentap hati mak nak (tgk kt bwh)


video

so aku pun agak2 terikut ngn trademark sindir2 kemelayuan ni... so cara2 tuk melakukan SENTAP (sindir2 menyindir) adelah :
#dengan cara tuturkan kata2 yg indah..
#mata pandang ke ats... kalo mampu juling korg juling r .. haha
#tgn ke dada atau ke bahu...
jom try menyindir:
1st situasi:
kalo r member korg asyik mark korg ngn bhse2 yg kekadang uh wat korg annoying giler r ato rase cm nk tumbuk je minah/mamat uh... so dr korg gune kekerasan korg ckp r dengn SENTAP nya... hehe
so bila dorg perli,mngejek ka ato mengata ka... korg balas la
@terima kasih sbb mengata aku, aku memg suka korg ckp sal aku..sbb satu ari korg xckp sal aku...aku rase cm xlengkap je hidup ni... (pas uh wat gaya2 sentap)

2nd situasi:
ni kalo korg berdepan dengan esement2 yg membuak2... saje nk wat otak korg xberat... salah sendiri gak wat keje las2 minit... tp incase r korg nk ckp kt diri sendiri ka, kt member2 yg wat keje las minit ka atopun kt lecturer yg bg esement byk sgt uh(mcm ade bran je..hehe)... korg leh try ckp ngn ppenuh sentap kemelayuannya..
@wahhh...byknye esement kene wat..suka sgt... aku masuk U memg tuk wat esement pun tiap2 ari.. (pas uh sentap la ngn gaya)

3rd situasi:
ni sape yg berani wat memg aku tabek r... korg xnk break up ngn cara penuh emosional n t masing2 under presure n so on... lets try dis
ni tuk yg kene break r..korg jgn r ikot emosi sgt korg kene sempoi melawan...jgn tunjuk korg lemah sgt.. althought i knoe how pain when u lost someone u love... but u can try it...
@terima kasih sbb tinggalkan I(/SAYA/SYG/n pape r korg bhsekn diri uh..) I memg nk u tinggakan I pn... supaya i leh move on.. so i pun xpyh r nk kusutkan fikiran tuk asyik2 fikirkan u sahaja... n sume benda yg i penah kasi uh I memg IKHLAS(tajamkn semmpunya tande geram..hihi) bg u xde kaitan pun ngn perasaan cinta ni... (sentap r dgn berani)


amcm?ni cth 3 situasi r... n btw situasi ni xde kaitan ngn yg hidup mahupun yg meninggal dunia so kalo berlaku pun hanya kebetulan so aku minta maaf kalo2 ade yg terase.. aku jz nk highlight ttg unsur sindiran dlm culture melayu... korg rase r elok xelok budaya menyindir nie?? kekadang kita rase berkata jujur lebih bek tp caya r xsemua org mampu handle n even ade ja yg akn melawan... dr korg fight2 gune fizikal end up ade yg cedera parah n masuk jail... well korg sindir tp ngn kata yg bek adelah lebih bek... mungkin ramai yg kate aku suka berkata jujur... well kekadang bila kita jujur kita akn byk berkata ikut nafsu n kekadang kita mampu wat ramai org marah... so bila bersentap.. kita gune perkataan yg bek n aura positif dr pertuturan kita uh sekurang2 mampu wat kita rase lebih lega n kurang r rase nk MEMAKI org xtentu pasai... tul x?? sbb name pun hidup dlm dunia masyarakat... sampai bila kita bermusuh tul x? so selamat melunturkan kata2 yg baik2... hehehe (^_^)

Sunday, March 13, 2011

luahan mahupun keluhan 2

aku xphm
npe r patut aku rase sakit ati
rase panas sgt
nk layan perasaan ni
nk mintak ko lenyap dlm hidup aku mesti payah
ehmm
tp tolong r aku mintak jauhi r perasaan ni
sbbb hanya wat aku rase xselesa je
sakit ati memanjng
tgk benda ni je mula r rase hangat
huhuhu
it is not about how i knoe about u
it is olso not about how much u knoe anythin about me
it is about how u treat me at the 1st place
how rude u treat people
which i don want to pray u will pay for wat u done
bcos i knoe how PAIN it can hurt..
fine i don talk to u so u must not talk to me...
i understand but pleess i hope u never been in my memoir
bcos now im tired of trying to ignore this feeling
bcos it hurt me really bad
really really bad
n i jz hope someday u understand how the way u treat people..
n plezz GOD help me from this burden
bcos it really hurt me a lot..
and i dont think i can handle it anymore...
aaarrrrrrrgggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, March 12, 2011

Mimpi di luar jangkaan....2

ini satu lg mimpi di luar jangkaan
aku mimpikan sesuatu yg aku sendiri pn xphm sal ape
berkisahkan ttg penantian seorang jejaka
aku pun xsure ape yg ditunggunya
kalo xsilap die terduduk di ats bangku piano tuk tempoh yg agak lame
aku pun xtaw r npe die terduduk di situ
aku pun xphm npe aku melihat die dr jauh
huhuhu
setiap ari aku lihat die menantikan sesuatu
sehinggakan satu ari
die melihat piano tersbut
lalu dengan kuatnya berteriak tangisan jejaka itu
aku lihat air mata yg mengalir dr matanyer mencurah2 tanpa henti
seolah2 ade penyesalan yg xmampu tuk digambarkan dengan mata kasar
die terduduk diats lantai
btw br aku igt piano tu terdmpar di luar umh
aku suspek dikawasan yg ade pokok2 rimbun
sbb piano ni seperti piano yg usang org xgune da
mcm rosak pun ade
aku cube tuk dekati jejaka tersebut
aku tergamam buat sebentar
hakikatnya jejaka tersebut br sahaja kehilangan
sesuatu yg paling berharga dlm hidupnya
die mengharapkan penantiannya berbaloi
hakikatnya rupenyer penantian nye selama ni hanya lah sekdar penantian tnpa hala tuju
kerna pe yg die nantikan telah pergi wat selamanya..
korg rase mimpi ni sal pe e??
ehmmm.....

Thursday, March 10, 2011

luahan hati jejaka bertasbih ttg umi..

td sibuk bgh BW... jumpa satu blog luahan seorg ibu ats pemergian ank yg dikandungnya selama 9bulan...
tyme bce uh siyesly mata jejaka ni berkaca membace luahan sayu seorang ibu..
tetibe teringat lak umi kt kampung..
aku lak duk kampus n dh lme lek kampung..
umi bersusah payah ulang alik ke hospital jage abah yg tgh sakit..
lepas uh nk antq dzul ngn alia sekolah..
org tau umi pun xkuat mane..
tp umi still senyum walopun berada dlm keadaan yg perit..
mungkin senyuman yg selalu aku wat tu lahir dr sifat umi
dlm keheningn mlm ni
aku terigt lak saat umi menjage aku dlm rahimnya selama 9bulan
umi lahirkan aku secare alternatif n tidak menggunakan sedatif
peritnya umi tuk mengeluarkan aku dlm rahimnya hanya Allah n umi sje yg tau
walopun aku tidaklah senormal kanak2 lain
tidak la pula kasih umi mengharapkan anak yg sempurna sifatnya
umi memg banyak berkorban tuk kami sekeluarga
ya Allah ko permudahkanlah kehidupan kami sekeluarga
berikan kesihatan tubuh badan yg baik pade abahku
berikan kesihatan tubuh badan yg bek pade umiku
umi,
selagi jejaka ni masih mampu bergerak
selagi tu r jejaka ni akn berusaha memberikan kebahagiaan tuk umi n abah
walopun jejaka ni tidak la dekat bersama umi n abah
tp igt lah jejaka ni selalu terigtkn umi n abah
walopun jejaka ni pun sedang sakit
xkan jejaka ni hadir depan mata umi n abah dlm keadaan sakit
kerna cukuplah keperitan yg umi n abah hadapi skrg
jejaka ni xsanggup tuk berdepan dengan umi n abah
sambil mata berkaca mulai berlinang air mata
sbb tu r jejaka ni akan sentiase ceria
supaya umi n abah ceria
jejaka ni xnk wat umi n abah riso
jejaka ni ingin umi n abah tenang je
menikmati suasana keamanan di kampung
sbb jejaka ni hanya akn gembira melihat umi n abah gembira..
ya Allah, ya tuhan ampun kan dosa
kedua ibu bapa yg menjaga kami dr kecil hingga dewasa
balasilah mereka dengn nikmat syurga...
aminnn...

pengorbanan terbesar dlm mencari SAHABAT SEJATI...

Salam semuanya
hari ni jz nk shre my thought about persahabatan
andai kalian ingin mencari sahabt sejati
sblum uh korg takrif shbt sejati tu pe??
bg aku shbt sejati adelah shbt yg mampu wat kita empati
empati uh mampu meletakkan diri kita di tempt org lain
bila korg lihat shbt korg sedih n mengalami keperitan
korg jugak turut merase perit
apabila korg lihat shbt korg gembira
korg pun akn turut gembira
walaupun korg terpakse lakukan pelbagai pengorbanan 
demi melihat kebahagiaan shbt tu..
nmpak cm susah kan???
tp mcm tu r aku lihat seorg shbt sejati..
susah sebenrnya nk cr shbt sejati nie
nak2 ngn keadaan sknk manusia saling berprasangka bukan2 sesama sendiri
bek dlm dunia sosial mahupun kehidupan
tp dlm kita mencari persahabtan
satu perkara yg aku nk igtkan
jgn sesekali mengharapkan segala jasa kita di balas
jgn mengharap segala pengorbanan yg kita lakukan terbalas
sbb sekali kita mikir gtu kita akn terus mengharap
hinggakan satu mase
bila kita menghadapi kesusahan yg paling perit
kita mengharapkan shbt yg paling kita syg itu tuk memahami n membantu
tp tika uh die xmembntu
saat tue mula r rase nk bangkitkan segala benda yg kalian wat tuk shbt kalian
dr elok2 ikhlas jd xikhlas dlm mencari persahabatan
amcm susahkan nk wat sume benda ni??
pade mulanyer memg susah sbb kita yg kene rase perit
kita yg kene rase di cemuh oleh org yg kita anggp shbt
kita jugak la t yg kene byk dugaan
tp aku percaya pershbtn yg aku cari insyaAllah satu hari akn aku temui
btw jgn igt pompuan jew perlukan shbt sejati
aku  explore dunia pershbtn dr kecik g
nk mmencari n mempunyai shbt sejati xmudah
itu aku akui
tp aku percaya setiap keperitan n kepahitan yg kita terima
suatu mase akn rase kemanisan gak
so life must go on n thinks positif
sbb uh aku kawan ngn sume org
n sesiapa yg aku kawan aku suka mendengar kisah hidup mereka
bg sesiapa yg leh share r
n dr situ aku melihat persahabtan
siyezly kalo laki mencari persahabtan bunyi cm pelik an??
ehmm xpi aku xkisah sbb bg aku aku percaya dlm dunia ni masih wujud persahabtan
walopun di kalangn member sumenyer merasekan "shbt" jz tempt nk ajq lepak
duk kedai kopi
tgk bola sesama
hahaha.... 
ingatlah bila saat kita rase sgt perit n org2 yg kita perlukan tidak ade bersama
igt lah bhwe Allah sentiase bersama kita
n fikirlah positif bhwe mereka yg selalu kita hargai n syangi munkin mengalami masalah lg berat dr kita..
insyaAllah kita dpt menhilangkan rase perit n sifat mazmumah ato sifat2 xelok dlm diri...
selamat menemui persahabtan (^_^)^

Monday, March 7, 2011

luahan mahupun keluhan

Sejak kebelakangan ni banyak la pulak dugaan yg ku terima
bek pade diriku, keluargaku, dunia persahabatan ku dan byk g...
huhuhu
kekadang yg mampu aku lakukan hanya mengeluh
disamping melaskarkan sebuah senyuman
kerna dengan cara itu aku ase lebih tenng
aku mungkin merase berat
mungkin juga merase perit
namun itu bukan solusinya tuk aku mengalah
kerna wat keluargaku aku tunggak keluarga selepas ayahku
kerna wat shbtku bukan balas yg kuharapkan dr segala korban 
kerna wat citera seorang syabab ku titipkan kisah hidup ku
bukan tuk meraih nikmat kemasyuran
ni kan pula rase simpati
cukup tuk ku katekan ni care aku menyampaikan 3 perkara penting dlm hidupku
selain kepercayaan ku pade Allah
iaitu keluarga, sahabat n insan yg teraniaya
minggu ni aku akan mek mid term exam..
bersedia?? xla pulak..
tp nk xnk kene wat sehabis bek demi keluarga
kenape xkerna diri sendiri??
kerna sudah lme da istilah "diri sndiri" tu hilang
walopun papepun life must go on kan??
kita kene r tempuh segala onak n duri
sekali lagi dengan selaskar snyuman
kerna senyumn bgku mampu memadamkan walo sekelumit rase perit dlm diri
btw doakan kesihatan yg bek wat ayahku
doakan mudah2han keluargaku dlm keadaan di redhai oleh Allah
doakan mudah2 persahabatan ku mendpt keredhaan Allah
doakan mudah2han shbtku dlm keadaan yg sebaiknya
doakan mudah2han citera seorang syabab ni akan terus berkarya
kerna tanpa seorang penaip masakan terhasil blog ni kan?
doakan kesihatan tubuh badan ku n semoge Allah mengurangkan beban yg aku terima
dan juga kurangkan beban2 yg dialami keluargaku n sahabat2ku....
amin.. mudah2han anda semua pun dirahmati oleh yg MAHA BERKUASE...

citera seorg syabab berblogging

salam semuanya... semenanya aku sejak kebelakangn ni jd blogwalking je.. usha2 blog org..
tnpa ku sedari ramai upenyer yg wat blog.. well memg r org cm aku br sedar sbb sblum ni xpenh sedar diri..hehe
tetibe terfikir lek sal blog yg aku hasilkan..
aku mulai berjinak2 ngn blogging ni kalo ikotkan disember 2008...tp tyme uh maseh nk kenal cmne nk berblogging... tujuan aku berblogging ni jz nk jdkan tempat luahan.. sbb aku igt dunia diari bukan r the way aku express pe yg belaku dlm hidup.. tp nth kenapa tyme aku jd blogwalker ni.. aku terfikir upenyer ramai gak yg melihat entri2 ku (walopun xde r ramai mne semenanyer)... watkan aku terfikir mungkinkah aku dh salah menyampaikan pe yg patut n xpatut dlm berblogging nie.. ehhmm.. ye r sknk an blog dh jd tatapan umum nak2 member2 kampus pun ade blog.. leh gak dorg usha2 blog ni even aku dah lme x"share" pape entri dlm blog ni kononnyer tujuan bukan nk mencapap..hehe..
lepas uh aku pun usha2 lak blog sendiri kot2 tanpe aku sedari tgn yg menaip ni tidak menulis dlm keadaan akal yg waras n mampu memikir baik buruk dlm penulisan.. aku igt mcm nk "close" je blog citera seorang syabab...
sbb aku ase niat aku mungkin lari bila tgk ramai sgt yg menatap entri2 aku mungkin wat aku ase malu lak.. ye r kot2 org kate bajet tul r mamat nih.. mungkin gak org nk kate aku mcm tarik perhatian.. mungkin jugak org akan kate entri2 ku byk unsur2 mintak simpati... tp sejujurnye aku luahkan dr sudut ati paling dalam xde niat n aku xpenah mengharapkan simpati sesiape.. kerna niat ku berblogging sbb nk luahkan bagaimana rasenye hidup sbg seorang remaja (syabab)... tp bila mikir semula aku ingin teruskan hasrat berblogging ni.. tp bukan kerna simpati mahupun populariti... tp aku ingin share lifestyle n liku2 kehidupan yg aku alami dlm dunia ni.. mungkin ade org kt luar sane yg mengalami masalah ato kehidupan cm aku... sekurang2 walopun xdpt bantu kalian tp semoge entri2 aku dpt memberikan anda semua hikmah yg bek dlm kehidupan...
akhir sekali (supe wat esei la pulak~~) andai kate sepanjng aku berblogging nie sehingga ke mase depan jika byk kesilapan n masalah sila2 la tegur.. selagi mampu akan ku terima segala teguran itu dengn sebaik2 senyuman... org kate xde sesiapa yg sempurna.. gtu gak dlm kehidupan.. haissh dpt idea lak nk wat entri pe pasni...hehe.. redah lu kalian...

Friday, March 4, 2011

just updated

hari ni xde mood nk wat entri
aku hilang mood
aku rase bengang
aku rase benci
aku rase malas
aku rase aura negatif dh mula nek kepala.
sudah2 la wei kaco hidup aku
huhu
ya Alllah ringnkan r bebanku
aku xlarat r nk tanggung segala keperitan ni
hilangkan terus Ya Allah..
tp aku percaya Allah sentiase bersamaku...
bimbinglah ku ya Allah...

Thursday, March 3, 2011

Bahana Perhubungan Putus Ditengah Jalan..

amcm tajuk entri mcm perit lak an?? ehmm kekadang aku sendir pun terfikir npe r thun 2011 ni aku byk wat entri sedih2..huk3.. xpe r t suatu hari t kalo aku dh sediakan akn ku hebahkan dlm blog ni..tp ase cm xmungkin kut.. biaq r benda ni hanya aku n Allah je yg tau...
selalu kita asyik dengar nikmat cinta an?bila bersama dengan org yg kita syg dengan org yg kita cintai?
selain keluarga... xkisah la pe yg anda n andi nk title kan "pak we", "mak we", "balak" , "kumbang", "bunga" , "suami" atopun "isteri"... orang kate ni r perhubungan yg manis bila dua hati bersatu dlm satu jiwa... tp aku bukan nk citew keindahan cinta tp keperitan bila cinta xberbalas..
huhuhu...


mungkin yg phm adelah spe yg pernah ato sedang merase peritnye rase hubungn cinta yg dibina bek berlandaskan mahligai perkahwinan mahupun cinta2 seblum nikah akhirnya musnah dengan sebuah perkataan.. "break up" atopun "perpisahan"...
peritnya sebuah perpisahan bukan mudah tuk di bukukan dlm sebuah novel... xjuga mudah tuk di hebahkan dlm bentuk media cetak... tp cukup r sekdar tuk wat renungan bersama...
kekdang bila kita sedang mengalami perpisahan.. kekadang kita lihat kita r yg paling duka di ats muka bumi nie..
kekdang kita rse kita r yg paling gagal..
ade kalanya merasekan seolah2 mungkin mengakhiri kehidupan ni agar xperlu menghadapi keperitan hidup ni..


sekadar hiasan
bagi org yg melihat org yg tgh alami perpisahan
mungkin mudah tuk anda kate "let by gone be bygone" tp percaya r xmudah tuk dilaksana..
mungkin mudah juga anda katekan "bersabarlah ni ujian" tp walopun perit tuk akui tetap tidak mudah tuk laksana...
acap kali bagi yg merase perpisahan melihat die tidk mempunyai mase depan yg cerah
rase mcm gelap je...
kalo perlu mungkin hidup dlm kegelapan mlm sahaja...
tp kan bila difikirkan semula apabila sesiapa yg mengalami perpisahan sudah mampu berfikir dengan lebih rasional mungkin ayat "let by gone be bygone" n "bersabarlah ni ujian"....
tp xsemudah tu tuk dilaksan nk tau sbb ape? sbb kenangn akn sentiase mekar dlm fikiran walopun kita cube tuk menidakkannya... bukan begitu??
tp memg xkan lari r bila tgh alami perpisahan... alunan melodi n lagu2 berunsurkan cinta saat tu mula r dpt masuk..kalo sebelum ni xpenah jiwang tp bila dengar rase layan lak.. tp bukan sbb jiwang tp tuk menengkan ati yg sedang diluka..
mendengar lagu kekadang leh tenangkan jiwa..
kekdang dpt duduk n lepak sensorg kt tempat yg xde org n nyaman n sunyi... tika tue mungkin segala memori bersama die akn berputar di langit.. namun tika saat tue kita hanya mampu melayan je ape yg sudah berlaku dlm kehidupan...
aku suka duk sensorg kt kawasan yg tenang tika tu jiwaase lebih tenng

tp ade sesetgh org hanya mampu melepaskannya dengan cara menciptakan lirik lagu
n ade gak yg hanya mampu lepaskan ngn care bermain video games
n ade gak yg mau melupekan perkara sedih uh ngn menyibukkan diri dengn byk perkara
tp walau pe pun care yg kita semua guna tuk menyembuhkan diri dr rase keperitan Perhubungan Putus Ditengah Jalan.. igtlah Allah tidak pernah membebankan hambaNya melainkan mereka mampu memikulnya..
semoge walo siapa pun diri anda... jgn lah merasekan bhwe anda sudah tiada lg kehidupan di muka bumi ni..
n mahu end up killin yorself.. perrghhh xpayah bagai...
u can do enythin to make yorslef cheerful again but not wif SUICIDE k?? btw perpisahan dlm percintaan ni kekadang kital ihat seolah2 kita yg xbersalah menjadi mangsa.. tp mungkin r ade salah kita yg ktia xnmpk wat si Dia memilih tuk perpisahan..
pepepun guyz remeber this..
TUGAS KITA DI MUKA BUMI NI ADELAH TUK BERKHIDMAT SBG HAMBA ALLAH.. MAKA JALANILAH TUGAS ITU SBAIK MUNGKIN NGN MEMATUHI SEGALA PERINTAHNYA N MENINGGALKAN SEGALA LARANGANNYA.. INSYAALLAH KITA SEMUA AKN TEMUI KEBAHAGIAAN... semoge berjaya... n jgn lupe senyum selalu kerna senyum mampu memadamkan walopun seketika rase perit dlm jiwa ni.. (^_^)
perpisahan memg amat2 memeritkan tp bebaskan lah keperitan itu nescaya kita peroleh kembali kebahagian yg lebih bek..

macam2 iklan