ukhwah syabab

Thursday, March 10, 2011

luahan hati jejaka bertasbih ttg umi..

td sibuk bgh BW... jumpa satu blog luahan seorg ibu ats pemergian ank yg dikandungnya selama 9bulan...
tyme bce uh siyesly mata jejaka ni berkaca membace luahan sayu seorang ibu..
tetibe teringat lak umi kt kampung..
aku lak duk kampus n dh lme lek kampung..
umi bersusah payah ulang alik ke hospital jage abah yg tgh sakit..
lepas uh nk antq dzul ngn alia sekolah..
org tau umi pun xkuat mane..
tp umi still senyum walopun berada dlm keadaan yg perit..
mungkin senyuman yg selalu aku wat tu lahir dr sifat umi
dlm keheningn mlm ni
aku terigt lak saat umi menjage aku dlm rahimnya selama 9bulan
umi lahirkan aku secare alternatif n tidak menggunakan sedatif
peritnya umi tuk mengeluarkan aku dlm rahimnya hanya Allah n umi sje yg tau
walopun aku tidaklah senormal kanak2 lain
tidak la pula kasih umi mengharapkan anak yg sempurna sifatnya
umi memg banyak berkorban tuk kami sekeluarga
ya Allah ko permudahkanlah kehidupan kami sekeluarga
berikan kesihatan tubuh badan yg baik pade abahku
berikan kesihatan tubuh badan yg bek pade umiku
umi,
selagi jejaka ni masih mampu bergerak
selagi tu r jejaka ni akn berusaha memberikan kebahagiaan tuk umi n abah
walopun jejaka ni tidak la dekat bersama umi n abah
tp igt lah jejaka ni selalu terigtkn umi n abah
walopun jejaka ni pun sedang sakit
xkan jejaka ni hadir depan mata umi n abah dlm keadaan sakit
kerna cukuplah keperitan yg umi n abah hadapi skrg
jejaka ni xsanggup tuk berdepan dengan umi n abah
sambil mata berkaca mulai berlinang air mata
sbb tu r jejaka ni akan sentiase ceria
supaya umi n abah ceria
jejaka ni xnk wat umi n abah riso
jejaka ni ingin umi n abah tenang je
menikmati suasana keamanan di kampung
sbb jejaka ni hanya akn gembira melihat umi n abah gembira..
ya Allah, ya tuhan ampun kan dosa
kedua ibu bapa yg menjaga kami dr kecil hingga dewasa
balasilah mereka dengn nikmat syurga...
aminnn...

2 comments:

ice cream said...

setiap kejadian pasti ada hikmahnya...sy harap supaya c jejaki tersebut mnjadi seorg insan yg boleh berbakti pada ayah dan bondanya..semoga dirahmati Allah..Amin..

eman said...

insyaAllah..mudah2han die dipermudahkan dr segala kesulitan

macam2 iklan