ukhwah syabab

Thursday, March 10, 2011

pengorbanan terbesar dlm mencari SAHABAT SEJATI...

Salam semuanya
hari ni jz nk shre my thought about persahabatan
andai kalian ingin mencari sahabt sejati
sblum uh korg takrif shbt sejati tu pe??
bg aku shbt sejati adelah shbt yg mampu wat kita empati
empati uh mampu meletakkan diri kita di tempt org lain
bila korg lihat shbt korg sedih n mengalami keperitan
korg jugak turut merase perit
apabila korg lihat shbt korg gembira
korg pun akn turut gembira
walaupun korg terpakse lakukan pelbagai pengorbanan 
demi melihat kebahagiaan shbt tu..
nmpak cm susah kan???
tp mcm tu r aku lihat seorg shbt sejati..
susah sebenrnya nk cr shbt sejati nie
nak2 ngn keadaan sknk manusia saling berprasangka bukan2 sesama sendiri
bek dlm dunia sosial mahupun kehidupan
tp dlm kita mencari persahabtan
satu perkara yg aku nk igtkan
jgn sesekali mengharapkan segala jasa kita di balas
jgn mengharap segala pengorbanan yg kita lakukan terbalas
sbb sekali kita mikir gtu kita akn terus mengharap
hinggakan satu mase
bila kita menghadapi kesusahan yg paling perit
kita mengharapkan shbt yg paling kita syg itu tuk memahami n membantu
tp tika uh die xmembntu
saat tue mula r rase nk bangkitkan segala benda yg kalian wat tuk shbt kalian
dr elok2 ikhlas jd xikhlas dlm mencari persahabatan
amcm susahkan nk wat sume benda ni??
pade mulanyer memg susah sbb kita yg kene rase perit
kita yg kene rase di cemuh oleh org yg kita anggp shbt
kita jugak la t yg kene byk dugaan
tp aku percaya pershbtn yg aku cari insyaAllah satu hari akn aku temui
btw jgn igt pompuan jew perlukan shbt sejati
aku  explore dunia pershbtn dr kecik g
nk mmencari n mempunyai shbt sejati xmudah
itu aku akui
tp aku percaya setiap keperitan n kepahitan yg kita terima
suatu mase akn rase kemanisan gak
so life must go on n thinks positif
sbb uh aku kawan ngn sume org
n sesiapa yg aku kawan aku suka mendengar kisah hidup mereka
bg sesiapa yg leh share r
n dr situ aku melihat persahabtan
siyezly kalo laki mencari persahabtan bunyi cm pelik an??
ehmm xpi aku xkisah sbb bg aku aku percaya dlm dunia ni masih wujud persahabtan
walopun di kalangn member sumenyer merasekan "shbt" jz tempt nk ajq lepak
duk kedai kopi
tgk bola sesama
hahaha.... 
ingatlah bila saat kita rase sgt perit n org2 yg kita perlukan tidak ade bersama
igt lah bhwe Allah sentiase bersama kita
n fikirlah positif bhwe mereka yg selalu kita hargai n syangi munkin mengalami masalah lg berat dr kita..
insyaAllah kita dpt menhilangkan rase perit n sifat mazmumah ato sifat2 xelok dlm diri...
selamat menemui persahabtan (^_^)^

2 comments:

iksharizan said...

nice entry... banyak aku tAW DA.. THANKS ^_^

eman said...

ur welcome... :)

macam2 iklan