ukhwah syabab

Thursday, February 10, 2011

Depressi

Sahabt, disaat ko xmengerti aku hadir dlm hidup mu 
menyelami laskar kehidupanmu...
saat itu mungkin ko menyangka aku "busy body"?
namun saat ko xsangka.. sedaya upaya aku akan membantu mu..
mungkin ko mikirkan tidak perlu ade sesiapa yg patut hadir membantu mu
tp bg ku selagi Allah izinkan..
akn ku berkhidmat tuk mu..
kerna hidup ku tidak lah lama... 
melihat kegembiraanmu sedikit sebanyak memberikan aku ketenangan...
aku ingin lihat ko hadir dlm hidupku dlm senyuman..
kerna saat tu aku jatuh cinta dengan senyuman tuu...
disaat ko terase luka n perit..
mungkin ko ingt hanya ko sje yg rase..
namun ko xkn sedar aku yg lihat turut perit melihat dikau dlm seksaan...
acap kali aku bersujud memohon agar Allah ringankan beban yg dialami oleh kau..
cukuplah aku sahaja yg menderita..
sbb aku akn bertmbnh perit melihat mereka yg aku sayang dlm kepedihan..
keluargaku, mungkin caraku menabur kasih tidak lak sesempurna seorang anak meluahkan kasih pade ibu bapanyer..
acap kali bile ku dengar kalian dlm kesusahan.. membuatkan aku dlm keperitan.. aku usahakan 1001 cara... agar melihat kalian gembira... aku tidak kisah tuk korbankan sebanyak manappun hayat hidup ku.. mahupun doaku... mahupun hartaku... kerna kalian tetap keluargaku..
andai kalian sedar... aku berusaha minitipkan selaskar senyuman... kerna aku jadi bertmbh bahagia melihat kalian bergembira... keperitan dlm jiwaku akn sembuh ngn sendiri melihat laian gembira..
ya Allah ko jagelah keluargaku dr sebarang musibah.. saat aku tiada aku berikan keluargaku tuk Mu ya Allah tuk lindungi keluargaku dr sebarang masalah... kerna mereka adalah insan yg ku sayangi...
begitu juga sahabt2ku.. selagi hayat ku masih ade... aku akan berade di sisi kalian walau saat kalian tidak sangka.. kerna mungkin esok lusa saat tu xkan ade lagi... tp sudah ku kirimkan pade yg Maha Esa tuk menjage kalian saat waktu ku tiba.. mungkin aku depresi.. tp percayalah.. depresi ni hanya bersifat sementara.. kerna wajah kegembiraan kalian yg jd penawar dlm hidup ku... maka serikan lah dunia ni ngn senyuman n senyum tawa kalian... kerna itulah yg mewarnakan hidupku...
-dr anonymous-

No comments:

macam2 iklan