ukhwah syabab

Monday, February 28, 2011

Citera Tentang Perasaan...

hari ini aku nk coretkan ttg perasaan
pernah x korunk rase satu mase tetibe hati jadi pilu
bila lihat org yg kalian cintai bersama dengn individu len lagak mesranya
acap kali ase nk buang prasangka buruk yg menyelubungi hati
n mikirkan bhwe die hanya insan yg korunk punya perasaan terhadapnya 
namun die belum ade sebrang ikatan dengan kalian..
well itu sekadar opinion e xde kaitan ngn hidup ato mati..
hehehehehe
perasaan? pe yg ade pade perasaan e? kekadang aku lihat perasaan mampu membuatkan manusia gembira tp kekadang perasaan itulah duri dlm daging yg memusnahkan diri..
namun manusia still bermain dengan naluri perasaan..
bila kate sal perasaan mesti berhubung kait ngn cinta an?
honestly CSS xpenah kenal ape itu cinta..
perasaan,
buat petama kali aku rase api jelesi
buat pertama kali aku rase sayu
buat pertama kali aku rase pilu
buat pertama kali aku rase sadis
itu semua adelah perasaan kan?
tp tika saat aku mulai senyum..
perasaan buatku tertawa
hati menjadi keruan
melihat suasana girang
terutama apabila melihat kegembiraan
tp kan perasaan
ku mulai terdetik n terfikir
bahana perasaan..
hari ni ku terase pedih teramat
melihat kegembiraan sekeliling
namun saat hati ni masihkn pilu
dengan api2 jelesi..
kenapakah perasaan itu tidak mampu berpisah?
kenapa perlu tuk disatukan?
melihat kegembiraan org lain sememngnye wat aku tertawa
namun saat itu hati ku mulai tidak bernyawa
melihat perasaan gembira itu bukanlah ttg diri ni
tp aku masih mampu mengukir bahagia
melihat org2 yg ku cintai temui rase bahagia
munkinkah itu semua bagaimana perasaan memainkan perasaan???
hati ni pilu tp perasaan mampu membonekakan tawa gembira
hati ni sayu namun mata mampu menahan dr berkaca
tatkala ku coretkan ni dlm entri... aku terfikir sejenak
mungkinkah perasaan itu hanya sebuah pengorbanan??
senyum bila temui kebahagiaan
walopun saat itu kebahagiaan bukan milik kita...
bahagia temui si dia
walau si dia bukan milik kita
mungkinkah semua ni bisa terjadi?
sejujurnya aku hanya mampu mendongak ke langit memohon agar rase pilu ini 
di buang jauh
kerna hati ni sudah mulai terseksa
dengan kehidupan yg lagak boneka...


kalo laki tgh tu dpt tau.. pe r agaknyer perasaan die e?? huhuhu

No comments:

macam2 iklan