ukhwah syabab

Thursday, February 24, 2011

Bila syabab bertasbih....

tetibe hari ni aku rase ade beribu lak benda nk habaq kt cne... tp mungkin xsume r kot...
pengalaman mengajar kita erti kesabaran an? tp usia bukan penentu tahap kematangn seseorang...
pengalaman juga mengajar kite erti ketabahan an? tp berapa lama membina ketabahan tue terpulang pade kematangan seseorang...
hari ni aku coretkan pahit manis yg aku hadapi sepanjng seminggu nie...
aku dh terbese papehal mulakan ngn yg bek lu br lebih afdhal...hehe alhamdulllah salah seorang shbtku yg berjuang dengn penyakit diri sendiri akhirnya sembuh...
alhamdulillah ayahku juga turut sembuh secare beransur-ansur dr penyakit yg di hadapi walopun masih dlm peringkat xtaw punca penyakit tp abah, doa kami anak2 abah sentiase bersama ngn abah agar abah cepat sembuh...
buat pertama kalinye aku merasekan semalam adelah 1st time aku betul2 ingin menimba ilmu...
sejak masuk sem ni minat belajaq tue dh hilang... aku bukan r budk yg suka merancng sbb selalu nyer perancng tue kekdang aku terpesong dr landasan yg kita bina n akhirnye kita juge yg kecewa... so aku xnk lagi merase demikian.. aku letakkan dengn care paling selamat iaitu menikmati setiap hari yg aku ade.. mase depan itu bukan satu kepastian.. tp mse ni sudah pasti... so aku jz folo the nature...
isshh awal r pulak nk masuk bab2 pahit nie...huhu
pe lg yg manis ni?? dalam seketika bila lihat org yg kita syg gembira... segala derita yg kita alami pun akn hilang tuk seketika agar kita dpt merase nikmatnyer tawa saat melihat insan yg kita syg tue gembira..
dh mula nk masuk part2 sedey la pulak.. aisey men... xpe r... jz ikut j r flow aku tulis je ape yg aku rase..
kepahitan yg aku alami ni mungkin bukan sekadar coretan tp satu kenangn... mungkin ade member2 yg akn terbace... n mungkin mngata... aku sudah lali dengn cacian n makian... pe salah nk tmbh satu dua lagi...... keperitan yg aku alami maaf r bukan di sini medan aku luahkan rase perit tue... cukup r di simpn dlm ati ni..
wahai org yg ku syg... setiap masa bila aku lihat ko derita aku pun rase derita.. bila agaknyer penderitaan tue akn berakhir? wahai ilmu... andai satu mase aku memberontak.. mungkinkah ko pun xkn berdamping dengan aku? wahai panorama,,, andai satu mase aku hilang sumenyer... ku berharap kalian r tempat aku bergantung harapan... sbb hakikatnyer dlm aku melaskar senyuman aku xnafikan tersingkap 1001 penderitaan dlm jiwa nie..  org mungkin melihat aku hanya tau berpujangga.. hakikatnya pujangga itu membenarkan aku mencoret realiti citera seorang syabab.... org mungkin leh bersandiwara disebalik frasa "syabab" tp bagiku "syabab" itu bukan sekdar mksd yg aku definisikan dlm sepanjng entri ku.. sbb hakikatnyer syabab yg aku katekan mungkin tidak mampu di definisakan dengn hanya kata-kata...

No comments:

macam2 iklan