ukhwah syabab

Sunday, October 3, 2010

meneruskan Hidup Sebagai Syabab

salam,
pahit tu mmg xlari dalam hidup sbg seorang insan.. begitu juga ngn aku...
tuk entri kali ni.. ingin aku kongsikan kehidupan seorang syabab yg xseberapa ini..
dalam cube mencari kejayaan, muncul pula pelbagai dugaan n cabaran..
baru-baru ini, aku banyak bermain dgn fikiran yg xmenentu..
stress?sudah sebati dalam diri sbg seorang syabab(remaja) yg sedang menimba ilmu...
pernahkah kalian terase nk putus asa?itu yg aku rasakan sekarang.. entah lah.. tidak tahu dimana silapnya.. semangat berkobar-kobar ingin menimba ilmu ke peringkat yg lebih tinggi tetiba semakin luntur...
muncul pula segala sifat-sifat negatif yg hanya merosakkan diri individu...huhuhuhu
hal pelajaran misalnya, walaopun hanya sekadar midterm exam.. ttp bg aku merupakan benda penting dalam hidup sbg pelajar.. bila kecundang je memg perit dan adekalanya mematahkan semangat tuk belajar..
mulalah sifat malas meyelubungi diri...
aku sedar jika aku biarkan nanti aku juga akan menyesal kelak..
aku masih mencuba.. mohon pada Allah ko bimbing lah aku ya Allah.. mge aku peroleh kejayaan dunia wa akhirat..
bila tgh susah ni memg pe jew nmpak cm susah.. tp aku kene kuat.. kalo bkn diri kita yg tolong diri kita sendiri..spe lagikan?? sebagai mahasiswa tetiba lak timbul ase kekeliruan.. betul ka hala tuju yg aku amek ni? bkn kerana aku xminat ttp mungkinkah bidang ni agak susah tuk aku?huhuhu.. bermacm2 yg bermain di fikiran ni sampai xmampu tuk di citerakan dalam entri ni.. pe yg di citerakan dlm entri ni mungkin ade segelintir individu mengalami nasib mcm aku.. bagaimana perit pon hidup ni..percaya lah Allah sentiase bersama ngn kita sume..
dalam surah al-baqarah, Allah tidak akan membebankan hambanya melainkan mereka mampu memikulnya...
jadi jgnlah putus asa ye.. sama2 r kita bersemangat.. think positif.. hehehehe..

No comments:

macam2 iklan