ukhwah syabab

Saturday, January 7, 2012

syabab dan puas hati..

salam syabeebs..
org selalu berkata bahwa teman sejati uh susah nk cari..
tapi pernahkah kita cube menjadi teman sejati uh?

org selalu berkata dunia ni xadil..
tp pernahkah kita cube tuk peroleh keadilan itu?

org selalu tidak puas hati dengn pe yg ade pade diri sendiri..
tp pernahkah kita berusaha tuk menerima diri kita seadanya?

byk sgt benda dlm dunia ni yg kita xpuas hati sehinggakan membuatkan kita untuk merasa dengki ataupun cemburu dengan apa yg ade pade org lain..
tp...
pernahkah kita terpikir mungkin apa yg kita xpuas ati pd org lain itu sebenrnya persoalan yg sama org lain rase bila berhadapan dengn kita?

A: aku jeles giler muka ko hensem giler..untunglah ramai pompuan nk ko..
B: untung lagi ko sebenarnya sbb ko dpt dicintai oleh org yg menerima diri ko seadanya... sbb org mungkin suka aku hanya kerna paras rupa ni ja...

dunia ni penuh misteri sehinggakan byk benda yg belum mampu memuaskan hati kita..
atau mungkinkah kita yang tidak mudah puas hati dengn apa yg kita ade?
ehmmm.....

p/s: sekadar benda yg wat syabab ase tuk berfikir... huhu..

12 comments:

W@WA said...

btol tu syabab.. xde manusia yg perfect. Allah itu adil, setiap org dikurniakan kelebihan dan kekurangan.. :)

bukankosong said...

superb!

sgt setuju beb

some1 patut baca nih

hahaha

Hanie_Dew said...

Lumrah manusia yg susah utk berpuas hati dgn apa yg ada selagi sesuatu tak berlaku padanya. Bila itu berlaku barula dia menghargai sgala yg ada disekelilingnya.kan

ciK LyndaWawa said...

betul....jadikan Allah tu teman sejati kita. insyaAllah satu hari nanti dia akan tolong kita...

syabab said...

wawa>yup2...ur rite..

bukan ksong?some1 should read uh spe??hehe

hanie> yup segala kita xpernah merase pe yg kita nak selagi tu r kita xbelajar tuk hargai pe yg kita ade...huhu

zonaku said...

salam singgah syabab....

selalu nampak komen syabab di laman pocket.

saat kita berpuas hati dengan segala yang kita ada, makanya saat kehancuran kita akan bermula, sebab tiada apa lagi di dunia ini yang kita mahukan lagi...... bersyukur, lalu terus berusaha membaiki apa yang ada

ubaidillah zulkefli said...

manusia biasanya dah takda baru nak menyesal ..lumrah alam

p/s: okeh2..faham2..nnti aku try tnye...

Asrul "iLham" Sany said...

jadi yg terbaik untuk dapatkan yg terbaik...tak gitu syabab...? muahahaha

syabab said...

pandai sume tafsir mksd entri ni...hehe..

teha said...

cuba laa berpuas hati dgn ape yg kite ade.. hehe :)

hamzah ian said...

aku stuju beb

Jue said...

Mmg akn tselit ketidakpuashati itu di kalangan kita krn kita sering mpersoalkan sesuatu yg kita x pasti yg thasil akibat sifat rendah diri & tidak yakin. Itu mmg normal =)

macam2 iklan