ukhwah syabab

Tuesday, December 6, 2011

berkongsi bahasa bukan bermaksud xbangga ngn bahasa sendiri....


amcm smart x?? perrghhh sonok syabab tgk video nie..
bukan ape jarang sekali tgk ato syabab ase xpenah agi tgk mamat chinese speaking hindi...hehe
sgt2 talented... this things show to us dat no matter how different our languange is, it is somethin dat we should be proud of.. bcos languange are somethin wonderful that make life more colourful.. sometimes people tent to accept only one languange while others vice versa... but to syabab it is important for us to accept any languange cos to me every languange tells us different story... oke jap npe syabab gune bhse english..
bukan apa kekadang seronok dpt merojakkan bahasa... mungkin sesetengah orang akan kate kita mcm merosakkan bahasa tp bahasa itu xkan pernah rosak cume bahasa itu akan sentiasa berivolusi... so banggalah dengan bahasa kita... xkisahlah bahasa mandarin,melayu,punjabi mahupon tamil... sumenya ade keistimewaan yg tersendiri... sbb tuu syabab suka belaja bhse selain melayu n english.. sbb bila belajar bhse negara asing byk menda kita leh lihat dr sudut out of the box... kalo dipantulkan semula,mcm tu jugaklah kenpe org asing suka bhse malaysia.. so guys sama2 lah kita mincintai bhse kita... tp jgn smpai menghina bahase itu kerna bahasa melambngkn keperibadian seseorg... so gunelah bahasa2 yg sopan...

p/s: syabab sknk masih belaja bhse mandarin tp selalu sgt bunyi cm pelik bila berckp..hihihihi

5 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

kekadang ada yg berbangsa Melayu cukup emosi kalau tgk orng melayu cakap orang putih sesama sendiri.

btw, baskin tu ohsem tpi rege die T_T

Edy Fee said...

ahahha apa2 pon kne berani je

Saiazuan said...

zaman skrng ni, language tu bukan lagi limitasi untuk bersocial :D

محمد رازيق said...

setuju :)

Hanie_Dew said...

betul. kenal paku & belacan. dua orang putih yang penah tinggal di sabah sarawak dalam masa yang lama sapami sgt fasih berbahasa melayu. gi carik kat youtube.

sampai paku tak mau langsung cakap omputih. hahahah.. belacan plak kawin ngan orang sarawak.

macam2 iklan