ukhwah syabab

Saturday, October 15, 2011

Lagi isu JIMAT!!!!

salam semuanyer... wahhh xsampai 4jam aku updated entri puisi english dah nk update g entri...aku ni mang dah addicted blog nie...haha... idea sedang mencurah2 ke ladang gandum... btw entri aku yg english uh karya asli aku... so broken2 english tuu pepaham la budak br belaja...hihi.. so edy fee bce pelan2 tergeliat lidah t susah aku nk kasi medical care t..hihihi.. aku ase lepas ni aku akn teruskn wat karya2 cm tu kot kalo ade idea lg la... korg tolong2 la aku yer...hihihi..
okeyh hari ini aku bangun tersangat2lah awal...yup..n aku ase cm 1st time lak lepak mamak pagi2 buta... xdela buta mane dlm kul 7 ke 7 setengah pg cmtu la... so b4 lepak mamak aku g beli paper lu.. sbb kedai mamak aku nk pegi ni aku da usha dulu die xpsang TV n aku perlukan bhn tuk aku usha so aku belilah paper...gara2 buat puisi english uh tetiba rase nk beli "the star".. maka membacelah aku di kedai mamak... dengan roti canai plus teh tarik..

btw abaikan lukisan cm xkene tuu... haa nmpk x aku terkejut bace surat khabar... yeah seolah2 itulah 1st time aku bce surat khabar :p cian tul org cm aku nie... btw OMB stand for oh my blog...hehe
tp bukanlah blog aku masuk surat khabar... tp ade entri lepas aku pernah citer sal masalah ni...
korg tau xrakyat Malaysia tersangat suke makan TELUR... yup TELUR AYAM...
Malaysia mencatatkan rekod dengan rakyat2nyer consume 20 juta telur setiap hari... yup... 20JUTA TELUR .... DAN2... SETIAP HARI..ATO KATE LEN PER DAY...
itu yg aku OMB sgt tuuu.... byk xbyk tuuu... wahh...Malaysia jugak merupakan antara consumer terbesar yg consume telur di dunia ni...perrghhh dasyat giler...huhu...dengan purata setiap rakyat Malaysia consume 320 biji telur bagi setiap tahun...perrgghh... berapa byk perrghh la ni...jap aku terkesima biasa la tuu aku pon xsedar aku consume byk tuu....err kew aku xmakan sgt...hmm lupekan... kalo secare logik la kan mesti byk import telur di negara kita nie..hmm... sekali lagi sebagai rakyat yg prihatin la sgt ni aku rase kite patut kurgkan penggunaan telur... haa... kan nk bantu negara... samelah2 kite bekerjasama..pe yg penting? wonderpet... haa... so pe tunggu lagi... korg nk tau cmne nk bantu negara?? haa korg rujuk entri aku ni... klik sini..
harap2 leh membantu... btw aku ade satu lagi biter mengejutkan... haa pe lagi.... pasai beras... korg tau x beras xleh disimpan terlalu lame setelah dibukak pack nyer... kerna dikhuatiri beras tu mudah tertoxin... kalo xsilap beras2 yg digunekan di Malaysia so far leh bertahan sehingga 5bulan... so korg gunelah sebaik mungkin n kurgkan kadar beras kalo leh.. yelah Bernas br wat Mou ato perundign ngn vietnam n vietnam akn import 800ribu tan ke Malaysia...n di kira sbg mencukupi kerana purata skrg beras yg dikonsume adelah 180ribu tan sebulan... haa xkebyk tuu...huhu aku bet korg mesti rase cm e'eleh mamat ni bajet la sume benda nk kene jimat... hmm yelah... kalo korg bce entri aku yg sebelum ni mesti korg pon akn mek langkah yg sewajarnyer tuk membantu negare tercinta ni... papepon renung2kan n selamat beramal... menunggu waktu tuk lunch... (^_^)

2 comments:

Unknown said...

wow..trkejut aku dgr info ko ni.. aku salah seorang penggemar telur mata.. lol

syabab said...

saizuan.. kalo ko terkejut aku yg bce paper td lg la terkejut...haahah

macam2 iklan