ukhwah syabab

Monday, October 24, 2011

Kasih ibu membawa ke syurga kasih bapa berkorban nyawa...

selamat malam semuanya... hari ini syabab xde modal nk bercerita pasal pe tapi syabab nak berkongsi tentang satu doa yg syabab belaja time sekolah dulu.. doa ibu dan bapa... mungkin korg semua selalu bacekan?tp melalui alunan ni kekadang wat syabab merase selagi kita masih punya ibu dan ayah kandung hargailah sebaik mungkin... kerana kasih mereka tue hanya pinjaman yg Allah berikan tuk sementara... jangan nanti Allah ambil semula hakNya ketika itu baru kita ingin persoalkan kenapa ambil mereka sekarang?
jadi.. sama-samalah kita muhusabah diri sejauh mana kita berjasa pade kedua ibu bapa kita... syabab yakin kita semua ni xsempurna n mesti pernah derhaka kepada kedua ibu bapa walaupun derhaka secara hati.. tapi kita masih ada masa kan untuk berubah?maka ambillah peluang ini sebaiknya... jadilah anak yg mampu berikan si ibu n si ayah merasa syukur n nikmat dengan anugerah ilahi... kalau hubungan kita sesama ibu n ayah tidak berapa baik maka jatuhkanlah ego kita ke tahap yg paling rendah untuk belajar memahami ibu dan ayah... insan bernama ibu dan ayah ni makin tua mereka makin manja makin dahagakan kasih dan sayang kita.... kalau ketika kita kecil mereka mampu berkorban untuk memberikan apa yang kita hendak mengapa kita tidak bolehkan?tiada perkara yang tiada penyelesaian melainkan mati... maka sejauh mana pon persengketaan kita dengan ibu dan ayah percayalah bahawa kita mampu untuk mengubah semuanya... tanya pada diri kita... adekah ini yg kita akan buat kalau suatu hari nanti kita punya seorang anak?bagaimana kita berkelakuan kepada ibu dan bapa kita sebegitu jualah nanti anak2 kita akan perlakukan...mudah2han kita semua diberi hidayah tuk menjadi anak2 yang soleh dan solehah....

dibawah ni lirik n lagu yang syabab sediakan.. kalau korg suka leh la ajar kt adik2 atau sesiapa sahaja... benda ni xde copyright... ignore suara serak tuu xsedap pon...hihihhi


 Ya Allah ya tuhan ampunkan dosa kedua ibu bapa yang menjaga...
kami dari kecil... hingga dewasa... balasilah mereka dengan syurga...

(sebelum klik better pelan kan volume lappy sbb aku pretty sure suara xsedap ni leh pecah gegendang telinga kalo korg dgr tanpa pelankn volume terlebih dahulu... jgn ckp aku xpesan..hehe)

p/s: tetiba teringat tentang mereka... mudah2han dorang sentiasa dirahmati Allah.. :'(

3 comments:

Unknown said...

Salam Ziarah.......
1stly, thank coz wat entry nie...
buat aku rasa nk nangis ingat kt my mum n my dad @ home.......

2nd, tajuk entri cam lirik lagu jamal abdillah...

3rd, alunan doa itu betul2 menyentuh hati.........

teringat kt mak & abah plak...

syabab said...

ahmad sabri>hehe... tajuk ni aku men letak jer...xtau lak ade kaitan ngn jamal abdillah..hehe... btw thx again for the comment really2 appreciate it... :)

Anonymous said...

ape tajuk kalau nak cari di youtube

macam2 iklan