ukhwah syabab

Saturday, August 27, 2011

Pabila syawal datang LAGI....

lg beberape hari lg raya bakal menjelma... mesti dh ramai yg mood raya habis... hari ni aku nk share life as remaja mcm aku sejak dr kecik mcmne perasaan menyambut hari raya....
 time kecik2 la paling sonok nk smbut raya la katekan... time kecik benda paling utama yg dikejar ialah DUIT RAYA...tipu lah xnk duit raya... tp aku pelik gk duit raya aku time kecik asyik hilang jer... hmm.. #semenayer bg parent aku gune... =.=""


time kecik bukan takat nk duit raya...feel nk men bunga api pon bukan men lg..hehe... sbb bukan selalu leh men bunga api(time aku kecik ni lom dididik men mercun)... siyesly time tulah paling sonok... tiap kali nak raya aku lah antara yg paling semngt... mane xnyer walopun pose xpenuh time kecik2 lu... semngt uh mcm pose sebulan..hik3... 
itu time kecik.... bila dh meningkat remaja peringkat belasan taun la... suasana raya meriah sbb dpt hangout raya ngn member.... 


time nie lah aku bukan pro lg men mercun...ckp la pe..ketupat,lalat,belalang..mcm2 mercun bukan men sonok men...haha.. tp time aku men ni kt kawasan kampung... n sume org men n xde la smpai timbulkn kemarahan org ramai atopun menyebbkn kecederaaan mcm dlm tv tuuu... hmm... time nie lah aku dh tau care nk kawal duit raya aku cmne..hehe... b4 raya dh tau da baju baru pe nk beli... tp still kene folo r tema family..itu memg xdpt lari... bila dpt duit raya uh...wahh time remaja nie lah otak bukan men liar ade aje benda nk pegi..ade aje benda nk beli...haha... beselah remaja... paling sonok bila duk asrama..dh la jauh ofcos r kerinduan uh makin menjd2 terhadap kmpung halamn.. tiap kali cuti raya selalu sgt dpt tiket 2-3 ari b4 nk raye... memg suasana raya uh duk dlm bas bersama member2 smbil mendgr n menyanyi lagu raya dlm bas one of my best memories ever..hehe...
tetapi sejak nk masuk puluhan nie... hmm... 


suasana raya xseperti dulu... xde semngt pun nk menanti kedtgn syawal... n yg paling pelik aku rase sgt2 annyying dgr org men mercun..menyakitkn telinga je.. feeling nk beli baju raya pon xdak...igt nk recylce baju2 raya dulu jerr... hmm... mesti ade antare korg yg rase cm aku an?? personally aku rase benda ni mungkin bukanlah benda yg pelik... sbb bila kite dh membesar...masing2 mesti akn sibuk ngn hal university..hal kerja..masing2 akn menjadi sibuk..so aku rase xsalah kalo aku katekan pabila usia makin meningkat... hari raya bukan lg pasal nk duit raya ato nk men bunga api.. tp lebih kepda tuk bersama dengan keluarga tercinta yg mungkin pade mase len susah nk kumpul bersama..maka sama2 lah kite hargai mase yg ade...
itulah yg aku rase bila bercakap sal hari raya... anda bagaimana?? 

2 comments:

Eyqa Zaque said...

raya? no feel.

tapi sdih, ramadhan dah nak pergi..

syabab said...

yup...itu yg paling menyedihkan... bila dh makin besa ni kite lebih belajar menghargai ramdhan dr mementingkn aidlfitri...

macam2 iklan