ukhwah syabab

Sunday, March 27, 2011

Pentingkan diri : PERLU KE???

Salam sore sumenya...
Hari ni tetibe ase nk berbicara ttg "selfishness" ato pun pentingkan diri
aku ase sume mesti benci ato nek annoyying tgk org yg pentingkan diri kan2??
tp aku nk kongsikan kt korg dlm hidup ni kita mesti gak pentingkan diri..
ehmm...bukan menggalakkan benda yg xelok..
depend pade situasi la..
nk tau xsbb pe??
jap nk pikir..hehe
lecturer aku penh ckp dlm hidup ni tipu r manusia uh xhipokrit
sbb kalo sume org xhipokrit dlm hidup xde r kita di uji di ats muka bumi Allah ni..
dr situ aku fikir gak dlm soal pentingkan diri
ade pro n cons gak
ade yg dasyat pentingkan diri smpai memudaratkan org lain
cth cm bab2 cinta (npe r CSS xhbis2 citew sal cinta nih..huhu)
org kate ade gift n take
tp ade jugk yg mek kesemptn dlm perhubungn n kecewakan pihak len
selain tu gak ade gk yg pentingkan diri dr sudut cm nk kejar kekayaan
pernh korg dgr ade pompuan uh menipu die pesakit kanser sdgkn die sehat
smpai sanggup cukur rambut,kening n bulu mata semata2 nk tunjuk cm die sakit...sedangkan niat die n balon duit org len ngn cara wat yayasan yg kumpulkan duit..then die perabihkan duit uh..huuhu
kekdng mmg r sifat pentingkan diri kita uh leh menyebbkan kita tamak haloba sehinggakan kita lupe ade yg lebih memerlukan..
jap, semua aku citew ni semuanya pentingkan diri dr sudut negatif...huhu
orite r aku nk mek dr sudut positif lak...
npe nk mek secare positif? sbb hidup ni aku ase bila positif lg indah..hehe
insiden yg aku kategorikan leh pentingkan diri ----->
#cth cm menimba ilmu.. mmber2 mungkin ajaq kita tuk xyh stdy r n pe haram jadah th tgk mmber stdy kene ngnjing.. tp end up result xperform pun..hehe..mcm pernah kena lak??pernah x? jgn give up... korg teruskan jew stdy..at least korg dh usaha... result xperform walopun korg dh stdy gilew2 kaw2 punya.. jgn sedih.. mmber2 nganjing uh korg jdkan sbg satu cbran...n tika ni r korg kene pentingkan diri tuk peroleh mase depan yg lebih bek... xkn t dh mase depan lingkup nk salahkan mmber tul x??ehmm.. TAPI.. TAPI.. TAPI.. jgn smpai mngabaikan ukhwah antara kengkawan....ade org uh smpai mmber2 ajq kuar mkn pun xnk sbb fokus gile nk stdy... takut2 t end up grad ngn cemerlang tp hilang kengkawan...
cth len?haa.... aku suka kalo kalian dpt kongsikan ngn sume dr sudut mne korg lihat selfishness ni korg leh gune tuk positif way??cer citer..cer citer..hehe..

No comments:

macam2 iklan