ukhwah syabab

Tuesday, March 29, 2011

Luahan buatmu sahabat karibku

Wahai sahbat karibku
dlm memahami kehidupan ni
acap kali kita tersalah anggap akan pe yg terjadi
kita memikirkan kita sudah mencoba tuk menipu diri sendiri
namun dlm kita menipu diri kita
hati masih lg merana
kesedihan yg dialami mungkin hanya ko yg mampu nilai
tp melihat engkau cuba merosakkan diri
buatkan aku lebih pedih melihatnya
kan sudah aku bilang
ko r sahabat karibku
aku akn cuba sedaya yg mampu agar hidup ko peroleh kebahagiaan
sbb dlm persahabatan ku telah pinggirkan risiko yg harus aku mek
agar aku coba memahami ko
sahbat karibku
andai ko tau
tiap kali aku melihat ko
seolah2 aku melihat diri aku sendiri
diri aku yg ko belom pernah lihat
diri aku yg ko xrase bhwe aku sebegitu juga
bek peranan ko sbg anak dlm keluarga
bek sbg ketua selepas ayah ko
bek sbg kawan tuk teman2 ko
bek sbg insan yg pendiam
bek sbg insan yg penuh misteri
wahai shbt karibku
ya aku akui kekdang aku cuba tuk mendorong ko
tp kata-kata ko sentiasa terlintas di fikiranku
bhwe ko paling membenci org yg mendorong ko
tika itulah aku terkesima
ya aku akui
aku pun byk memendam rasa
dan byk juge memendam rahsia
aku juga tau ko pun begitu
walau ape pun yg berlaku
sahabat karibku
ko org yg paling aku percaya
ya mungkin suatu hari ku akn dikhianati
tp aku tidak kisah
kerna pe yg aku lihat 
pe yg aku kejarkan
adelah melihat ko peroleh kembali sinar kegmbiraan
ketika mata-mata len melihat ko seorg yg bahagia
tika uh aku hanya mmpu fikirkan ttg kesengsaraan ko
ya mmg ko tidak minta tuk aku memikirkannye..
tp ko r shbt karibku
aku akn berusaha agar ko kembali ceria
ceria yg sewajarnya
kerna ko lebih tau ttg firasatku...
Allah sentiasa bersama ko dan aku...
igtlah itu wahai sahabat karibku

No comments:

macam2 iklan