ukhwah syabab

Saturday, February 26, 2011

Puitis kalimah Teman....

Teman mahupun sahabt
kau hadir dlm saatku xmenjangka
kekdang dlm persahabtan ku sering tersilap sangka
kedang kau yg ku cari
hakikatnye kau xpercayakan persahabatn
tp aku masih meneguhkan diri
bukan tuk membuktikan ko perlukan sahabat
tp tuk wat aku percaya dalam dunia ni masih ade persahabatan
aku coba mngerti duka yg ko sedang alami
walo tika saat itu ko merasekan aku bukan sesiapa
aku mulai melangkah walo hanya sekadar selangkah bayi bertatih
begitu juga aku memahami kau
aku yakin suatu hari nanti ko akan mengerti pe yg aku lakukan
mungkin juga saat ko mngerti itu sudah terlambat
tp bukan itu yg ku kisahkan
melihat derita tu hilang n pudar sehingga suatu mase ko ceria seikhlasnya
mungkin saat ni ko masih ceria tp ku tau itu hanya boneka disebalik luka dalam hidup ko
walo akan ade satu hari nanti kau akn memulaukan aku
aku sentiasa teguh berdiri bersama ko
walaupun yg bersama dikau hanyalah rohani ku memanjatkan doa tuk mu
tp percayalah
semuanya tuk ku lihat ko peroleh sinar kembali dlm hidup ko
mungkin di sini aku hanya tau berpujangga
mungkin juga hanya tau bersastera
walopun ni bukan r diri ku
tp luahan ni cukup r tuk aku samapaikan bagaimana aku meghargai ko sebagai sahabat
org kate persahabtan tu muncul apabila dua pihak saling percaya mempercayai
tp aku pula percaya persahabtan tu hadir dlm saat yg kita xsangka
bagiku
seorang sahabt itu akan memberikan khidmatnye sehinggakan derita yg shbtnyer hadapi die turut merase tetapi apabila die sendiri mengalami derita
die tidak kisah tiada siapa di sisi nya
kerna die percaya saat die alami derita sahabtnyer mungkin lebih menderita..
buat ape mau ditambh penderitaan mereka??
begitulah juga aku memahami persahabtan..
mungkin sbb bukan cinta yg ku kejar..
tetapi sebuah kasih persahabtan yg ku dambakan
sbb cinta tu akan hadir tuk ku bila ade ikatan halal..
tetapi persahabtan selagi aku masih yakin dengn kalimah sahabat..
selagi itu r aku percaya die akn mekar hingga israfil meniup sangka kala
tika saat itu andai izrail yg mencabut nyawa ku
akan ku titipkan mudah2han Allah memberkati persahabtan kita addunia wa akhirat..
wallahualam...

No comments:

macam2 iklan