ukhwah syabab

Friday, January 13, 2012

syabab n visceral fat..

salam syabeebs...
sambil2 memegang cucit...
jom kita berubah menjadi lebih bek..
so cmne nk atasi masalah visceral fat ni? bg yg xtau pe yg syabab mksdkn leh rujuk entri sebelum ni..
klik.. "syabab n cucit"...

okey mula2 sekali ni exercise...
alaa syabab ni xde ka cara lebih mudah?asyik2 exercise ja..
trainer syabab ckp nk cantik ni susah... no pain no gain..syabb ckp nk sihat ni perlukn pengorbanan... hehe
okeyh bersenam xperlu nk spot kt spesific nya bahagian... sbb xde senaman yg memang spesific target kt visceral fat..so cmne nk kurgkan?jz igt ni "As you lose weight, you lose all types of fat"..
haa cm mudahkan?mudah ja.. satu kajian di Duke University membuktikan aktiviti aerobik secara tegas ato vigorously selama 30minutes 4kali seminggu mampu mengurangkan subcutaneous n visceral fat sekali gus..
berbanding dengn resistance training ato training jenis angkat berat lebih menumpukan pd lemak subcutaneous.
aktiviti aerobik yg tegas ni cm berbasikal n berjoging.. nk tau sbb pe?bila kita meningkatkan kadar jantung selama 30minit sekurg2 3kali seminggu mampu melmbtkn proses lemak visceral..

Diet?xde diet yg spesific tuk kurgkan visceral fat ni tp selalunya bila berat badan kita mula turun lemak kt perut yg akan mula2 berkurang.. mek fiber mampu tuk mengurangkan lemak visceral cth cm epal n green peas..

tidur... terlalu byk tidur n kurang tidur akan meningkatkan kadar visceral fat dlm badan.. ehmmm syabb kenelah kurangkan aktiviti musang ni...huhu

stress.. bila kita stress mesti pengambilan makann akan bertmbh n bila bertmbh berat pon akan bertambah...bila dh berat maka visceral fat pon akn bertambah... so elakkan stress... senyum xperlu kata apa-apa..

okeyh itulah antara info yg syabb leh kongsikan ngn syabeebs... so jom kita jaga perut yg ala tomey2... hik3

credit to: webmd

p/s : kalo nk tau cmne nk plan bpe kalori sehari ato cara nk jage badan jom klik ni...jz isi mklumat berat badan n tinggi akan didedahkn ngn info tentg penjagaan berat badan...mudah... WebMD Food & Fitness Planner

4 comments:

Hanie Dew said...

ohh...camtu rupanya. maknanya berat yang turun tu lemak la. aku ingat aerobik nari nari. baru nak eksaited. rupanya jogging and cycling. ok.jgk la tu.

pasni nak beli epal byk. blend.buat smoothies.

lemak kat perut mmg susah nak buang. (=.=')

Hanie Dew said...

website tu useful. tq

Hanie Dew said...

ni link website kalau aku nak book hotel. http://www.cuti.com.my/

Edy Fee said...

la aku pon knemkurangkan tdo la ni..aduyi....tak besar la kurang tdo.kiki

macam2 iklan