ukhwah syabab

Saturday, October 8, 2011

Keperitan dalam ketabahan..

nape e keperitan tu selalu hadir dlm saat yg kita xnk??
dalam saat yg kita rasekan kita lebih memerlukan kebahagiaan dr rase keperitan..
dusshh...
kene lg... hidup ni memg penuh ngn keperitan ka??
kehadiran keperitan ni kekdang wat kan kita rase lebih down dr bese...
tp aku xnafikan keperitan tu jugak yg mengajar kita tuk menjadi lebih kuat..
thx pade keperitan kita semua mampu belaja menjadi lebih tabah...
tp keperitan aku still tertanyer...
npe ko tetap nk hadir dlm hidup aku??


mngkinkah ni caranyer tuk mengajar aku muhasabah diri ttg kesilapan lalu??
hakikatnyer aku xnafikan aku banyak melakukan kesilapan..
smpai ke hari ni pun still wujud kesilapan...
normal? mungkin ya mungkin x..
tp walo sekuat manepun keperitan tu hadir dlm hidup aku...
aku kene bijak melawan...
tapi satu yg aku pinta n mohon diberi jawapan...
hakikatnyer keperitan itu mengajar kita erti ketabahan kan??
tp sejauh mane ketabahan kita tuk hadapi keperitan???
sekadar persolan tuk direnung...

3 comments:

vendoline said...

yeah tapi semua keperitan tu beri peringatan yang lebih berkesan

Fatin Wawa said...

semua org pnh je rasa bnd yg sama kot.. btol, 2la lumrah hidup.. ;)

Addin said...

ada hikmah semua tu :) sabar la ye, paling penting banyak banyak kan berdoa. lebih mendekatkan diri kepada-Nya .

macam2 iklan