ukhwah syabab

Sunday, September 25, 2011

kepercayaan

alhamdulillah aku masih hidup di pagi yg indah ni...eerr pagi lagi ka... kantoi bangun lmbt.. XD
hari ni genap ulangtaun pertama aku deactivate facebook... itupon nk kene gtau satu dunia ka? -.-""
sekati la blog aku...hahaha.. aku jz nk mention arini aku telah mengaktifkn tuk seketika... malangnya ibarat mengorek khazanah yg telah lama ko tanam.. perrghh ayat nak sedap..haha
itu sbb aku deactivated semula... kekadang dalam hidup ni pe yg ko perlukan sedikit ketenangan tuk ko menjadi lebih bek dr semlm... itu yg cube aku praktikkan dalam hidup ni.. kekadang tuk peroleh ketenangan kenelah korban kan sesuatu..itu sbb aku korbankan Facebook... haha.. e'eleh t mesti activate lek.. hmm..mungkin akan kot kalo da bosan tahap gaban...hahahah..
btw np deactivate fb????
wahh soklan ni mcm soklan spm yg aku kene jawab mase ngh mek pmr (ceit!!)... lewh...ofcos la xleh jawab.. -.-""
ceit bajet cm ade org nk tanye jer soklan nie.. ade ku kisah...aku nk tanya gak...hahaha
kan td aku da ckp tuk peroleh ketenangan... facebook mang menyeronokkan dpt usha awek2 cun...hihihi..
dpt men byk game... n dpt jumpa teman2 lama... Tapi....hmm... dah agak daa mesti ade "tapi"... pe tapi nya???
ehmmm... cmni e nk ckp... bila ko da lame menjinakkan fb... lama2 ko rasa bosan..cm tuu kot yg aku rase.. hihihihih...
well xjugak... senang cmnilah mungkin melalui tips ni korg leh pikir sendiri r np aku deactivate fb..
pernah rase bosan tgk fb?
pernah rase cm fb waste plenty of time tuk ko bersama member2??
pernah xrase cm bila usha profile org lain rase cm xsedap ati??
ato rase pedih usha profile ex ko walaupon ko da xmutual fren ngn dia??
pernah rase cm byk musuh dr kawan dlm fb??
pernah rase cm fb ni sgt lembab...
weh xlarat aku nk tambah..korg tmbh la yg mane rase negatif tuu...
haaa..xhabis lagi..kalau beginila antara yg anda rase maka saya cadangkan jom deactivate fb...hahahah
sekurang2nya anda leh jd lebih tenang...or cr benda lain yg lebih baik tuk menenangkan jiwa selain fb...
kekdang betul jugak ckp lecturer aku satu ari nnti bila kita sume da tua t... pe jer bualan yg kene leh cite kt anak2 cucu t... mestilah bukan dialog cmni kan
"dulu atok men sepak takrow smpai tersepak pecah tingkap umah org,lepas tuu men kejor2 ler ngn jiran umah uh..haha"
n ofcos la bukan dialog nie
"zaman atuk dulu selalu sgt kene rotan ngn cikgu... yelah suka sgt terbang dr asrama... "
tapikan aku rase2 la dialog mungkin time kita da tua maybe cmni kot...
"atuk igt lagi dulu2 atok selalu men PES ngn Warcraft ngn kengkawan" -.-""
ataupon maybe dialog ni kot...
"atuk igt lg zaman atok,kami jarang bersua muka sbb sume pakai webcam :'( "
ehhmmm....bila difikirkan lek kita yg decide pe jenis manusia yg kita nk jadi... aku da pernah hilang teman...
da pernah hilang sahabat... tp tuk kehilangan ketenangan mungkin tidak..kerna ketenangan itulah yg menjadi tiang tuk aku teguh menghadapi hari esok... errr pe kaitan ngn soal zaman td... pikir sendiri...hehe
so pe kata kita hidupkan lek dunia seperti zaman perent or atuk nenek kita dulu... xkn nk terperuk depan lappy je kot... e'eleh ckp org yg ko tgh wat entri blog uh xlak mengadap lappy kn... errr...haha... sekali sekala tarehal...haha... so jom la jumpa2 n hangout together men variety of games yg kite leh kenang smpai ke tua.. 
itulah cara kita eratkan silaturrahim antara kita...hehe... senyum2 selalu.... (^_^)

p/s: maafla entri hari ni panjng menjelar lak...sje nk sakitkan mata2 korg...hihihi..

6 comments:

Umie Nadhirah said...

singgah sini jap :)

syabab said...

selamat singgah... :)

Anonymous said...

hahaha..
tak leh blah..
cuba byg bila zaman atok2 pakai web cam..
kita pakai apa plak ek?

Unknown said...

fb, ad notification, ada la aku bukak, klu xde aku blog je

syabab said...

lelaki ini> haha..kalo atok2 pakai webcam kita mesti la dh de stimulasi mcm hologram...hahaha...

syabab said...

saizuan>oke la tuu... bukak bila perlu...hehe

macam2 iklan