ukhwah syabab

Sunday, August 28, 2011

Cinta Raya...

salam, entri hari ni len sikit dr mood2 nk raya... kisah cinta & raya..
pernah x korg bercinta bagai nak rak... kentut yg bucuk jd wangi.. mulut berbau dikata haruumm n byk lagi la yg sama waktu dengannya..

segala yg suci murni bak minyak masak sri murni semuanya akn diluahkn.. kekadang bg si stalker2 tgk pasangn hangat bercintan ni leh mengalami muntah yg melampau... tp itu time ngah hangat bercinta.. realitinye xde hubungn cinta akn akn long lasting forever unless cinta pd tuhan.. so bila kenangan yg manis bertuka pahit akibat salah seorg yg memilih kecurangan... maka seseorang yg sgt gembira menemui cinta end up akn jd manusia paling sedih kerna cintanye teraniaya... make terkburlah cinta nya...



tuk melupakan cinta yg dikecewakan memg payah... even aku pon xleh nk nafikn walopun xpenh ase g.. hmm...
tp segalanya akn lebih mudah jika kite redha tuk lepaskn.. masalahnya pabila kite sendiri tidak dpt "move on" tu yg hati rase pilu...lidah rase kelu... mata rasa sayu pabila teringt kenangan cinta yg terkubur di perteghn jalan... so pekate sempena ramdhan al mubarak ni belajar lah tuk memaafkn orang lain.. kalo kite pernah dikecewakan mahupun di tipu dalam percintaan.. belajarlah tuk memaafkan diri sendiri n memaafkn insan yg telah mengecewakan diri kita... kenape belajr memaafkn diri sendiri pulak?? sbb dalam perhubungn kekadang kita akn merase mungkin gara2 kita si dia pergi... tiada manusia pon yg terbaik di atas muka bumi ini... ingtlah setiap kali kite memaafkn org lain kite akn rase lega sangat walopun org tuu adelah insan paling kejam terhadap kite... kalo nabi memaafkn umat npe kite xleh pulak kn??
andailah cinta itu bukan utk kita maka jgnlah kite canang perhubungn si Dia ngn insan baru.. biarlah mereka bahagia.. n harapkan semoge die berbahagia bersama insan yg dirasekan terbaik ntk nyer... kalo kite canang ato wat benda yg hanya memburukkan keadaan sedar ato tidak kite sedang menyeksa diri kite akibat kekecewaan cinta yg telah terkbur... kesimpulannya kengkawan sume... sempena syawal yg bakal menjelma ni marilah kite saling bermaaf-maafan...buang yg keruh amek yg jernih... segala perkara tidak berlaku dengan sengaja kerna ia hadir dengan sebab... renung2kan n selamat beramal...


4 comments:

harrazdani said...

ada hikmahnya semua yang berlaku....selamat hari raya.semoga raya kali ini menjanjikan seribu erti utk bro.

harrazdani said...

bro nak cadang utk comment ni ...pakai pop windows dan disablekan word verification...amacam? just pandangan jer.

eman said...

mcmne nk wat tue???

eman said...

da wat da @ harrazdani thx for the idea..really appreciate it... :)

macam2 iklan