ukhwah syabab

Sunday, March 20, 2011

Luahan hati dr sudut si gadis

ehmm... mungkin aku ni xde r mngerti sgt perasaan wanita tp yg aku tau nk gak kongsi ngn kaum lelakiku di luar sane... smbungn dr luahan seorang lelaki.. 
wahai si lelaki yg mencintai seorang perempuan 
wahai si lelaki yg mempunyai bakal tunang mahupun tunang
wahai si lelaki yg bakal mempunyai isteri mahupun sudah ada seorang isteri
dengarlah luahan gadis yg mencintai anda yg kekadang kita sbg lelaki xpernah sedari :
#pertama kali jatuh cinta sama kamu, si gadis uh memg malu tuk berdepan dengan kamu n bila berdepan ngn kamu acap kali die mek tau ttg kamu, kesihatan kamu, pelajaran kamu n perasaan kamu.. tika itu mungkin kamu hanya anggapnya sbg teman biase tp sedarkah kamu tiap kali die melihat kamu bersama gadis lain die merase sakit sbb menyimpan perasaannya tnpa kamu sedari akan segala perilakunya??
#ketika mencintai, di saat kamu xsedar.. si gadis ingin rase di hargai n ingin rase di cintai... adekala apabila dpt dengar kamu menanyakan khabar itu sudah mampu membuatkan si gads merase die wujud lg dihadapan mata kamu tp kekadang bg kamu benda2 remeh seperti inilah yg kekadang wat si gadis rase tidak di hargai n tacin
#kekdang apabila kamu bersama pompuan lain, si gadis memg nmpk cm xkisah tp riak mukanya sebenarnya cube menahan diri dr di tuduh jeles xtentu pasal... sbb itu kekdang uh si gadis cube kuatkan diri n lemparkan senyuman pade kamu yg di cintai..tp kamu mungkin tidak sedar akan hal itu..
#apabila sudah bersedia,si gadis akan bawa kamu melihat mereka2 yg Dia cintai, melihat gelagat keluarganya.. mungkin kamu belum bersedia tuk keluarga kamu melihat si gadis ini tp mungkinkah kamu xsedar tika bersama keluarganya dia seolah2 sudah merase kamu sebahagian dr nya?
#kekdang si gadis selalu ajaq kamu ke tempt2 shoppin n jenjalan luar yg bg kamu leceh tp percaya r tujuannya hanya tuk bersama kamu tika kamu punya 1001 alasan tuk menidaknya
#dlm cinta jarak jauh, pe yg si gadis harapkan kamu memikirkannya seperti mana die memikirkan kamu sbb kalo leka si gadis ini akan mengalah terlebih awal bukan kerna tidak mencintai kamu tp tersgt mencintai kamu n memerlukan kamu berada di smpingnya saat dia amat memerlukan kamu sbb itu si gadis mudah merasa sakit..
#tuk mencintai kekadang uh saat kamu putuskan ikatan,walaupun si gadis itu menerimanya tp sebenarnya die cube menyimpan luka itu sedalam yg mampu... hati mereka ni mudah pecah bak kaca tp mahu di tangisi pe depan seorg laki yg tidak mencintai si gadis lagi? pe yg si gadis mampu hanyalah menunggu waktu tuk menerima kekecewaan tp percayalah walaupun kamu sudah bersama yg lain cintanya terhadap kamu xkn pernah pudar kerna kamu sudah mengambil sebahagian jiwanya pergi dlm saat kamu xsedari.
#apabila kamu diputuskan hubungn acap kali kamu melihat kamu lah mangsa tp sedarkah kamu bahawa si gadis itu pun punya rase  bersalah atas segala yg mereka lakukan?ya sememngnya mereka lakukan kesilapan tp pernahkah kamu menanyakan di mana silapnya?
ehmmm...
aku masih memahami hati gadis yg hatinya sedang berkaca...
ya kekdang aku xpernah sedar bhwe ade si gadis yg mencintai
ya kekdang aku leka tuk menanyakan khabar n rase seolah2 si gadis itu sudah jd milikku 
ya kekdang aku rase biase bergaul dengan member2 pompuan n kedang uh aku igt si gadis itu phm itu hanya sekadar pergaulan sesama teman
ya kedang aku rase normal je si gadis membawa aku melihat keluarganya n xde r mikirkan bhwe die serius sgt dlm perhubungn ini... 
ya dlm perhubungn cinta jarak jauh aku juga mengawal perilaku ku begitu juga aku harapkan kamu begitu... namun bila hidup berjauhan patutnya cinta itu makin dalam tp rupanya cinta itu makin pudar
ya apabila si gadis meminta perhubungan ini di putuskan semmengnya aku lihat aku yg dipermainkan..
sbb sudah ku luahkan rase hati ni tp mungkin kamu xsedari..
sbb tika saat ini si lelaki sedang berduka manakala kamu mungkin sedang berbahagia..
walaupun si lelaki akan bisa sembuh namun luka dlm akn juga terpendam kerna kenangn bersama si gadis uh masih segar dlm ingatan....
*aku= insan bernama lelaki... 


ehmm... fyi, aku tetibe rase nk tulis luahan hati dr sudut lelaki n perempuan ni kerna punya 1001 alasan yg aku pun xmampu nk describe kt sini.... cume aku nk luahkan dlm percintaan tidak kisah la anda lelaki atau perempuan masing2 punya hati n perasaan n cara meluahkan yg berbeda2...peritnya dlm merase cinta adelah meninggalkan cinta yg di anggap sudah pasti... aku tinggalkan beberapa kalimah cinta tuk di renung bersama :
"you only need a minute to fall in love but to forget u need more than years because u cannot delete the memoirs that wil remain in yor mind but u only can manage to hold the pain of breakup"
 ''when you're in love..don't give 100% of ur heart to them..so when ur heart breaks, it has another half left for you''

No comments:

macam2 iklan