ukhwah syabab

Thursday, April 7, 2011

Realiti resam manusia

Salam semuanya...
lme dh asenyer xberblogging....hehe
bz ckit minggu nie... byk sgt isu ngn nk exam ngn student activiti...nex week lak ngn minggu sukan siswa lak...huhu
so arini tetibe ase nk ckp sal dunia persahabtan...
mcm aku ni degil orgnya...
terlalu sgt mencari persahabtan
smpai kekdg uh memakan diri sendiri
nth le aku ase dpt bersama ngn sahabt uh wat aku rase tenang
tp kekdg uh smpai diperalatkan pun aku still lg percaya kalimah pershtbn
huhuhu
mungkin sbb aku dh rase cukup r aku dh biase hidup seorg...
kekdg kita xleh nk survive sensorg kn?
tp dlm kita mencari pershbtn kekdg kita mudah lalai
kerna tiada keikhlasan dlm mencari persahabtan
kekdng manusia yg kita sangka shbt kita
upernye mereka bertopengkan kemanisan
di mata kita dielah manisan
tp disebalik kita
dielah garam yg memasinkan rasa
huhu
tp nth le aku xpernh mengalah...
aku akn mencr pershbtn uh hingga suatu hari nnti kn ku temui
br2 ni aku terdgr lagu P.ramlee...
wat aku ase terkesima sebentr...
sgt related dengn kehidupan aku..tentg kehidupan
yg kekdng uh jumpa byk ragam manusia...
korg layan r lirik nie..aku sajikan tuk korg...hehe...
lagu "resam manusia" oleh Allahyarham P.ramlee


Dunia ini hanya palsu
Manusia… berdusta...
Kebanyakan suka menipu
Rahmat membuat dosa
Dunia penuh
Dengan noda
Dunia penuh dosa
Kebanyakan tipu dan daya
Mengikut nafsu murka
Ada pulak yg salah sangka
Banyak yg salah teka
Pasti disangka intan
Batu disangka berlian
Siapa itu
Cuba teka
Siapa itu kah gerangan
Berlagu dan berdendang
Suara merdu dan menawan
Membikin hatiku
Girang
Kalau ada bunga ditaman
Berseri warna kuning
Apa guna ke hutan
Sekuntum boleh
Disunting
Mari sini
Jangan marah
Begitulah resam dunia
Tidak kekal selamanya
Hati hati sebelum kena
Agar tidak terpedaya
Umm…um…um..
Umm…umm…um…


*Kalo nk dgr lagu ni leh cr kt youtube..taip.. "resam manusia p.ramlee"... siyes best..hihiih

No comments:

macam2 iklan